hétfő, március 28, 2016

Tiramisu golyók

Sokszor tör rám a tiramisu vágy. Mikor édesre és krémesre vágyom, és nincs itthon semmi sült, keksz vagy torta, legeslegelőször is ez jut eszembe. Átugrom a boltba, megveszem a 4 hozzávalót, ha esetleg nincs itthon valami, és már készítem is be a robotgépbe a hozzávalókat, majd lefőzök egy jó nagy adag kávét, áztatom a babapiskótákat és rakom is össze a nemsokára fogyasztandó krémes tiramisut. Nagyon szeretem. Ez most azonban a kis harapnivaló forma, amit videóreceptként osztott meg valaki a neten nemrégen. Nem szeretem a bögrékben megadott mennyiségeket, főleg ha a nálunk nem használatos ounce a másik mértékegység a receptben. Hát hogyan lehet így receptet megadni??!?!?!?!??!
Átváltottam a mértékeket és elkészítettem a receptet, mert kíváncsi voltam, milyen is ez a formátum. Az eredeti verzió jobb, de ez is gyorsan fogy és emberemnek nagyon ízlik!


Hozzávalók:
200 g étcsokoládé
100 ml erős fekete kávé
1 evőkanál instant kávépor
220 g mascarpone 
23 db babapiskóta
valamint:
100 g étcsoki
1 db babapiskóta

A csokit felaprítjuk, egy tálba rakjuk, és felöntjük a forró, frissen lefőtt kávéval, gyorsan összekeverjük, ha szükséges, egy kis időre alacsony fokozaton a mikróban rásegítünk. Belekeverjük az instant kávéport, hozzákeverjük a ledarált babapiskótát és a mascarponét, majd a hűtőbe helyezzük és hagyjuk megdermedni. Miután kihűlt, nedves kézzel kis golyókat formálunk a krémből, amit aztán egy tálcára helyezve ismét hűtőbe teszünk. Gőzfürdőben felolvasztjuk a 100 g étcsokoládét, és ebbe forgatjuk a hideg golyókat, majd sütőpapírral borított tálcára rakosgatjuk őket, megszórjuk a ledarált babapiskótával, és fogyasztásig a hűtőben tároljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése