vasárnap, január 03, 2016

Lazacos - cukkinis - krémsajtos lasagne metélőhagymával

Lasagna téren bármilyen verzió jöhet azt hiszem (hacsak valami fura hozzávaló nincs a tésztalapok között). Én is készítettem már rengeteg formában és ízben, de ez a mostani most nagyon tetszett, annyira, hogy kb két hét múlva is elkészítem majd, mikor jön az én drága anyukám hozzám.
Szerintem fog neki ízleni. 
A füstölt lazac elég megszokott íz már Magyarországon is. A robiola sajt a philadelphia krémsajttal vagy a "no name" krémsajttal is helyettesíthető. Nem változtat a lasagna ízvilágán.



Hozzávalók:
400 g füstölt lazac
300 g krémsajt
egy csokor metélőhagyma
1 cukkini
friss tejszín
kapor (friss vagy mélyhűtött)
reszelt parmezán
só, bors
lasagne lapok
Olaj


A cukkinit Julienne-re, azaz vékony fogpiszkálókká vágjuk, amennyire tudjuk, én nem tudtam nagyon. 
A krémsajtot, a felaprított metélőhagymát, a kaport és 300 g felszeletelt lazacot összekeverünk annyi tejszínnel, amitől tejfölsűrűségű állagot kapunk, borsozzuk, sózzuk, ízesítjük a parmezánnal, de ne essünk túlzásba, mert a lazac sós eléggé, ami főleg a hő hatására jön elő.
Egy tűzálló tepsit olajjal kikenünk, kevés krémet teszünk az aljára, és elkezdjük a rétegezést:
tészta, sajtkrém, lazacdarabok, cukkini, tészta, sajtkrém, lazacdarabok, sukkini, mindezt három rétegig, krémmel zárjuk a sort, majd 180 C-ra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütjük.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése