szombat, augusztus 15, 2015

Feketeribizlis-ribizlis gluténmentes nassolnivaló

Nemsokára egy olyan orvoshoz megyek látogatóba, aki csupán az étkezés átformálásával helyrehoz minden problémát, még ha én nem is panaszkodom semmire. Egy nőgyagyás, akihez egyébként is el szokott járni az ember lánya, ez most egy ilyen látogatás lesz, de azt beszélik erről a hölgyről, hogy 10 évet visszafiatalít. Nos, megnézzük. Ha lefarag néhány centit innen-onnan, és mellé még egészségesebb is leszek, azért csak hálás leszek neki. Aki ajánlotta, már mondott néhány dolgot, akit azóta küldtem oda, az is elejtett egy-két megjegyzést, szóval elkezdtem felkészülni arra a négy hétre, ami rám vár. Vagyis ki kell iktassak néhány alapanyagot a konyhámból és az étkezésemből. Nem tudom, mennyire leszek ügyes, de ha már eldöntöttem, hogy elmegyek, jó lenne, ha be is tartanám. Mihelyst többet tudok, jövök a részletekkel, addig is egy esetlegesen beiktatható inyencség, amiben nincs cukor, nincs liszt, azaz gluténmentes, semmiféle vaj, olivaolaj, viszont tojást tartalmaz. Ha jól tudom, talán az maradhat az étkezésemben, de majd kiderül. Mindenesetre ezek a kis harapnivalók nagyon finomak, megdöbbentően. A cukor helyett kókuszvirág cukor van benne, abból is két teáskanállal vagyis szinte semmi. Ugyan különleges hozzávalókról beszélek, nekem legalábbis azok voltak, miután rákerestem a neten, honnan is szerezhetném be őket, egymillió oldal beugrott, a bőség zavarában voltam. 

Nem gyarapítom a szót, nézzük miként is készültek:

Hozzávalók:
145 g darált mandula
80 g kókuszliszt
1/2 teáskanál sütőpor
2 tojás
80 g natúr joghurt
30 ml víz
2 teáskanál kókuszvirág cukor
1 csipet só
2 evőkanál kókuszvaj
60 g fekete és pirosribizli


Nagyon egyszerűen a száraz anyagokat összekeverjük, a tojást kissé felverjük, hozzáadjuk a joghurttal és vízzel együtt a száraz hozzávalókhoz, elgyúrjuk, majd belekeverjük a megmosott megszárított gyümölcsöt is. 

Kisebb adagokat csippentünk ki belőle, amikből kis gombócokat formálunk, kissé elnyomjuk, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk őket, és 160 C-ra előmelegített sütőbe toljuk 10-15 percre. Nem kell nagyon sokat sütni, mert csak megkeményedne. Épphogy piruljon meg a tetejük.  





Nagyon ízlenek ám, ha maradhat minden a hozzávalókból az étkezésemben, akkor megoldottam a rágcsálnivaló kérdését. 
Kérdés, maradhatnak-e?!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése