szombat, április 04, 2015

Tavaszi risotto újhagymával és retekkel

Nem gondoltam volna, de működik!!! Sosem alkalmaztam még a retket főve, vagy sülve, csakis frissen, ropogósan. Félve is tettem néhány darabot a risottóba, de nem bántam meg egyáltalán. A ropogóssága megmarad, az íze módosult kissé, mintha csípősebbé vált volna, emellé társult a risottó hagyományos, megunhatatlan íze, és a friss hagyma csak dobott az összhatáson, ami kétféle állagban volt jelen. Manapság ezek a piacon fellelhető legfrissebb zöldségek. Kapható még szerzetesek szakálla is, de az Olaszországban sem kapható mindenfelé, otthon gondolom még kevésbé. Kár, mert nagyon finom és nagyon egészséges, de ami késik, nem múlik, mint szokták mondani, előbb-utóbb hátha Magyarországon is megjelenik (hacsak nem jelent már meg). Aztán hamarosan megjelennek más zöldségek is, most azonban ezeket az ízeket kell kiélvezzük, és ez így is van rendjén. Minden évszaknak a maga íze!

Nem akarom szaporítani a szót, az eljárást már nagyon sokszor elmondtam itt, mindig más és más zöldséggel.
Készült már:
* céklás bordó risottó
* a retek leveléből és paradicsomból retekleveles risottó
* az egyik nagy kedvenc a karalábés fehérítőzelleres risottó
* egy másik tavaszi különlegesség az epres spárgás risottó
* csak spárgás risottó
* egy őszi finomság a sütőtökös risottó
* a tök virágjából is lehet ilyet csinálni, ez a tökvirágos risottó lesz belőle
* újabb őszi verzió a rókagombás póréhagymás risottó
* feketeribizlis risottó, ami nemsokára esedékes lehet
* a milánói sáfrányos risottó, melyben csak fűszer van
* radicchiós risottó, mely az egyik kedvencem

Mint minden itt felsorolt risottónál, a hozzávalók itt is ugyanazok: húsleves, adott zöldség, rizs, bors, vaj és reszelt parmezán.
Hagyma, ezen esetben újhagyma, amiből egy csokorral vettem, ennek a felét felaprítottam, és kevés olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a rizst is, azzal is átpirítottam kissé, mikor kissé kifehéredett, felöntöttem fehérborral, de ha nincs, a húsleves is jó, mikor elpárolgott az első szedőkanálnyi leves, elkezdtem a jól ismert eljárást, szedőkanalanként adtam hozzá a levest és folyamatos kevergetés mellett főztem készre a rizst. A retket kb a 3-ik kanál leves után dobtam bele, míg az újhagyma másik felét, szintén felszeletelve már csak a vége felé, hogy kissé ropogós maradjon.
Mikor felfőtt a rizs, egy diónyi vajat dobtam bele, illetve belereszeltem egy jó adag parmezánt, lefedtem, és kb 5 perc után frissen reszelt parmezánnal fogyasztottam.



 Mennyei volt! Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése