szerda, április 15, 2015

Diós ricottás tészta

Nem éppen tavaszi, és idényjellegű, de halott fáradtan értem ma haza a munkából és annyira korgott a gyomrom, hogy muszáj volt nagyon ügyesen és főleg gyorsan ehetőhöz és ízleteshez jutnom, anélkül, hogy a boltban barangoltam volna, hogy mit is ehetnék. Dió volt itthon, hála édesanyámnak, aki még ősszel feltankolt nekem pár kilót, illetve ricotta is. A kettőből lehet tésztaszószt gyártani? IGEN! Lehet nem mindenkinek ízlene, de nekem nagyon. 


Hozzávalók:
100 g tészta
60 g dió
3 evőkanál ricotta
reszelt parmezán bőven
só, bors, olivaolaj

A tésztának feltettem a vizet főni, közben a szósz hozzávalóit a késes aprítógépbe mértem, és elkezdtem összeturmixolni, annyi olajat öntve hozzá, amitől krémessé vált a massza. Miután a víz elkezdett főni, sóztam, beledobtam a tésztát, és a csomagoláson található idő alatt készre főztem. A tésztavízből egy keveset a szószhoz adtam, átturmixoltam, majd a leszűrt tésztára kanalaztam, átforgattam, frissen őrölt borssal és extra szűz olivaolajjal tálaltam.
Kevés olajban megpirított kenyérkockával gazdagítottam, hogy kicsit ropogós is legyen a krémes állag mellett.



 

Nagyon laktató volt, estig ki is bírom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése