péntek, december 12, 2014

Céklás bordó risotto

Fűszermánia Gabi készített a napokban egy ilyen rószaszín risottót, ami zseniális ötlet volt tőle. Köszi Gabi! Minden risottót imádok, a cékla pedig az egyik kedvencem ilyenkor télen, együtt miért ne működhetne. Persze ha Ő nem készít ilyet, nekem eszembe sem jutott volna. Micsoda hálát érzek most érte, mert az elkészült étel igen kíváló ám. Szeretem a cékla édes savanykás ízét, a risottónak pedig már az illata is elbódít. Nagyon szuper. Gondolom a vaj és a parmezán is közrejátszik a tipikus illatban, de minden egyes alkalommal, mikor ez kerül az asztalra, szerelembe esek ezzel a étellel. 
Nem nyers céklából csináltam, mint ő, mert az itt nincs, vagy nagyon sokat kellene érte járni, hanem már megfőtt céklából, amit itt vákumcsomagolásban árusít néhány üzlet. Shalot hagyma, ami szintén rózsaszínű, és vörösbor került még bele, intenzívebbé téve a rószaszínes - bordós színét. Hogyan?

Hozzávalók:
két fej főtt cékla
2 marék risottó rizs
húsleves
1 shalothagyma
fél pohár vörösbor
olaj, só, bors
reszelt parmezán

Felteszünk kevés olajat egy lábasban melegedni, felaprítjuk a hagymát, a forró olajban üvegesre pároljuk. Ezalatt felaprítjuk a céklát is, a fonnyadt hagymához dobjuk, a rizzsel együtt. Kissé megpirítjuk őket, majd felöntjük a borral, hagyjuk elpárologni, majd kezdődhet a szokásos eljárás: szedőkanalanként adagoljuk a rizshez a húslevest, addig, míg a rizs meg nem puhul.
Ezután beledobunk két diónyi vajat, én gheet használtam, mert egyszerűen bele vagyok bolondulva az ízébe, az illatába és a kedvező hatásaiba.
Borsoztam, sózni csak akkor kell, ha hiányzik az íz a készételből, elvégre a húsleves már sózott. Beledobtam egy jó marék parmezánt, jól összekevertem, majd letakartam a lábast egy fedővel és 5 percig hagytam pihenni az egészet.
A pihenő után már tálalható is a krémes finomság.




Ha gyorsan akarunk finomat, bátran vágjunk bele a risottó készítésbe. Laktató és nagyon ízletes ebédet tehetünk az asztalra 15 percen belül.
Ötletnek néhány korábbi recept itt:

Itt 10 szezonális risottót találtok, de mint látjátok, risottó készülhet bármiből. Elég az alaplépéseket elsajátítani, és indulhat az ízözön!


2 megjegyzés: