kedd, október 28, 2014

Castagnaccio - olasz gesztenyetorta

Tipikus olasz édessége a szezonnal ez a gesztenyelisztből készült torta, amit leginkább egy tejpitéhez tudnék hasonlítani, elvégre a tej képviseli a többséget a tésztában, ami, miután bekevertük, nagyon hígnak tűnik, de aggodalamra semmi ok, csakúgy mint a magyar társánál, itt is a sütőben következik be a csoda, összeáll az egész egy csodálatosan lágy tésztává, amit én ma csokidarabokkal és fenyőmaggal tettem "light"-ossá. A gesztenyének külön vásárokkal egybekötött ünnepeket rendeznek itt, aholis természetesen meg lehet kóstolni mindent, amihez gesztenye kell. A lisztet én azonban a helyi boltban vettem, mert sokkal olcsóbb, mint ezekben a búcsúkban árusított társa. 
A recept a csomagoláson volt, és megbízható. Kreativitásom abban merült ki, hogy beledobáltam kisebb csokidarabokat. Igen, ennyire tudok elrugaszkodni az előírt dolgoktól. :) Na jó, ma alkottam egy különleges risottot is, kútfejből, recept nélkül. 

A recept a következő:

Hozzávalók:
400 g gesztenyeliszt
400 g tej
3 tojás
7 ek cukor
150 g olvasztott vaj
1 csipet só
1 csomag vaniliáscukor
1 csomag sütőpor
50 g keserű kakaópor
1 pohárka rum, vagy kedvenc likőrünk
egy kevés narancsaroma
mazsola/csoki ízlés szerint
fenyőmag

Minden hozzávalót egybekeverünk, a mazsola/fenyőmag/csoki kivételével, én a rum és a narancsaromát egybegyúrva narancslikőrt használtam. Kivajazott, kenyérmorzsával megszórt nagy átmérőjű tepsibe öntjük a lágy tésztát, majd a csoki/mazsola és fenyőmaggal megszórjuk, majd 160 C-ra előmelegített sütőbe toljuk 40 percre, ami alatt nem nyitjuk ki a sütő ajtaját. Én normál kapcsos tortaformában sütöttem, és ezen idő pont elég volt, hogy megsüljön.

Ha nagyobb formát választunk, meglehet, hogy hamarabb elkészül. Ilyen repedezett kell, hogy legyen, szóval tartsuk ellenőrzésünk alatt a kis drágát.



Tegnap este sült ki, ma reggel pedig már csak ennyi van belőle: 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése