hétfő, július 14, 2014

Töltött csupaszbarackok vaniliafagyival

Megajándékoztak egy rakat csupaszbarackkal, amiből bőven ettem frissen, annyira bőven, hogy már nem ment belém több, ki kellett találjak valamit, amihez ez kell, mégsem friss, és mégcsak nem is gyümölcssaláta. Sütve még nem ettem, viszont tudom, hogy grillen is elkészíthető.
Megpróbáltam ezt a verziót mert nem akartam újra a crumblehoz nyúlni. Pedig az is finom ám.  

Hozzávalók:
4 barack
5 evőkanál barnacukor
5 evőkanál kakaópor
4 digestive keksz (vagy más kedvenc) 
1 tojássárgája
kevés vaj

A barackokat megmossuk, éles késsel félbevágjuk, kiszedjük a magjukat és egy sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk őket. Egy kiskanállal a magnál nagyobb mélyedést vágunk beléjük, a kivájt belsőt egy tálba rakjuk, villával szétnyomkodjuk. Hozzákeverjük a cukrot, a kakaót és a szétmorzsolt kekszet és megízleljük. Ha nem kedveljük így, ízlés szerint módosítjuk a cukor vagy a kakaó mennyiségét. Hozzákeverjük végül a tojássárgáját és megtöltjük a barackokat. Egy csipet vajat teszünk mindegyik tetejére:


160 C-osra előmelegített sütőbe toljuk 60 percre.
Fagyival tálaljuk.




A töltelék nagyon finom, kissé keményebb, mint maga a barack, de ezzel épp kielégíti a ropogós utáni vágyunkat is. A fentebb leírt mennyiséggel szerintem épp elég édes. Ha a színekkel nem vagyunk kibékülve, a kakaót kihagyhatjuk. Úgy is nagyon finom lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése