szerda, július 30, 2014

Szedres tiramisu

Gyümölcsös, friss pohárédesség, ami nem mascarponéból, hanem görög joghurtból készült, kávé sincs benne, a babapiskoták egy gyümölcsös italba vannak mártva, és ami jó ebben a verzióban az az, hogy bármilyen gyümölcsből elkészíthető, nyáron is, hisz a rettegett tojás is kimaradt belőle!

Az enyém most szederből készült.

Hozzávalók (2 pohárhoz):
néhány babapiskóta
1 doboz görög joghurt
100 ml tejszín
baracklé
100 g friss szeder
kevés cukor

A baracklevet én magam készítettem még a múltkorában, amihez is íme a recept:
1 kg sárgabarack
200 g cukor
1 liter víz
kevés csokoládé a tetejére

A vizet a cukorral felforraljuk, közben a barackokat szétválasztjuk, magjukat eltávolítjuk, és apró kockákra vágjuk, egy tálba halmozzuk. Ha a szirup felforrt, felöntjük vele a barackokat, és addig főzzük, míg a barack szét nem esik. Ekkor botmixerrel pépesítjük, ha szeretjük rostosan, így öntjük steril üvegekbe, ha viszont könnyedebb italt kívánunk, akkor gézlapon átszűrjük, és így tesszük el. Ebben a formában egy hónapon belül el kell fogyasszuk az italt, ami nálam meg is volt.
Ebből az italból használtam fel egy fél pohárral, amit átmixeltem 5 szem feketeribizlivel, amitől gyönyörű padlizsánlila színt kapott az ital, és az íze...savanykás és frissítő lett.

A joghurtot átkevertem kevés cukorral, a tejszínt félkeménnyé vertem, majd a joghurthoz kevertem.
Két üvegpoharat készítettem elő a desszerthez, a babapiskotákat félbetörtem, a szedres barackitalban megforgattam, és a poharak aljára helyeztem őket, erre ment friss szeder majd egy adag joghurtos krém, újabb adag italban megforgatott piskóta, szeder és krém. 
Hűtőben hagyjuk kb 3 órát, hogy a piskóta megpuhulhasson, és az ízek összeérhessenek.
Tálalás előtt ráreszelhetünk kevés csokoládét, de ezt akár el is hagyhatjuk!
Nagyon kellemes ízű édességet kapunk, ami reményeim szerint nem is annyira kalóriadús, mint a hagyományos verzió, és gyerekek is fogyaszthatják, hisz a kávét kiváltottuk egy üditővel. Ha úgy szeretjük, és csak felnőtteknek készük, a szedres italba kevés alkoholt is önthetünk, valami gyümölcsös likőrt, vagy egy löttyintésnyi pálinkát.





Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése