csütörtök, május 29, 2014

Feta Saganaki - sült feta paradicsommal és shalot hagymával

A görögök is tudnak valamit, már ami a konyhát illeti. A fetájuk fenséges, a joghurt krémes és ideális rengeteg édesség elkészítéséhez de akár magában, vagy házi lekvárral is imádnivaló. A tzatziki még a legnehezebb húsételt is könnyeddé teszi. Van egy csudajó borókabogyós pörköltszerűségük is, a Stifado, amiért rajongok. A boróka igazán jó ötlet volt részükről a mondjuk úgy "magyar pörkölt" különlegessé tételéhez.
Padlizsános finomságos, a suflaki, a bárány több verzióban, van ott minden. És minden szuper.
A napokban feta volt leárazva az egyik boltban. Látszik is, mert több étel felhasználásához is ahhoz nyúltam, és nem nyúltam mellé.
Ez az egyszerű mai étel náluk előételként szerepel a menükben. Én vacsorára fogyasztottam. 
Gyors és szerintem elég is egy fogyni vágyó embernek. 

Hozzávalók:
200 g feta
pár szem cseresznyeparadicsom vagy 1 normál paradicsom
pár szelet hagyma
kakukkfű (én mindkét fajtámat felhasználtam)
só, bors, olivaolaj
sütőpapír

Semmi mást nem kell tenni, mint egy tűzálló tálat sütőpapírral kibélelni, és a félbevágott cseresznyeparikat kettévágva, a hagymaszeleteket és a fetát beletenni, sózni, borsozni, olivaolajjal meglocsolni és rászórni a kakukkfüvet. Ezután a sütőpapírt összezárjuk, bekötjük és a 180 C-os sütőbe toljuk, majd kb 20 perc múlva készen is vagyunk.

Kissé változik meg a zöldségek állaga, míg a feta kicsit felpuffad és levegőssé válik, átveszi a többi hozzávaló ízét.

Egyszerűen megvan és elégedettséggel tölt el bennünket!






Pirítóssal tálalva fogyasztjuk!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése