szombat, május 24, 2014

Epres kajszibarackos tiramisu

Eperből túlkínálat van a piacon és kapható már sárgabarack is. Vegyetek belőle jó sokat, egyétek és a magokat szárítsátok ki, nehogy a kukában végezze. Ahogy tudjátok, fontos A17 vitaminforrás. Igyekezzünk mindent hasznosítani, ugyebár. A cseresznye is érik már otthon, a magokat gyűjtsétek párnahuzatba, hidegen és melegen is hasznos, különböző fájdalmakra. Ráadásul a párnahuzaton kivűl másra nem is kell költeni és kéznél lesz mindig. Csináljatok egyből kettőt, két kisebbet. Egy mehet is a mélyhűtőbe, a másikat meg majd ha melegre lesz szükség has vagy derékfájdalom esetén, elég bedobni a mikróba és kész a megoldás!! Ágymelegítőnek is jó, ha ebben a kutya melegben valakinek arra lenne szüksége. Nem hiszem, de gondoljunk a télre is, akkor úgysincs cseresznye, most  viszont rengeteg, feküdjetek neki.

Nos, eper és sárgabarack....erről egy főiskolai vizsgára feliratkozásom jut eszembe. Csoportvezető voltam, így nekem kellett időpontot kérnem a csapatnak gyümölcstermesztés vizsgára, amire nem nagyon jártam (pénzügyesként még ma sem értem, miért kellett nekünk ilyet tanulni). Mikoris elcsíptem tanár urat és sikerült időpontot fixálni mind a 25 főnek, megkérdeztem, miért is nem tanultunk a sárgabarackról, mikor a falumhoz szomszédos Gönci sárgabarack és az abből készült pálinka szinte védjegye országunknak. Mire tanár úr megkérdezte a nevem, hogy tudja, kire is kell odafigyelnie a vizsgán, ami két napra rá volt. Haha. A vizsgán tételnek hála istennek az epret sikerült húznom és nem volt vele problémám. Ötöst kaptam jó humoromnak köszönhetően!! :)

Szóval belőlük készült ma ez az abbahagyhatatlan finomság: 



Hozzávalók (úgy mondom 1 főre, noha a mennyiségből 3 pohárnyi lesz, mert ebből másnak nem jut)

a gyümölcskrémhez:
200 g eper
4 érett sárgabarack
4 evőkanál cukor

a krémhez:
250 g mascarpone
2 tojás
2 evőkanál cukor

kevés pirított mandulaszelet

A gyümölcsökkel kezdjük: megmossuk az epreket és kisebb darabokra vágjuk, egy edénybe halmozzuk. A barackokat meghámozzuk, és őket is az eprekhez aprítjuk. Hozzámérjük a cukrot, és közepes lángon elkezdjük főzni.
Ha felfutott, még pár percig főzzük, elzárjuk a tüzet és hagyjuk kihűlni.

A tiramisu krémhez a tojásokat a habverő táljába ütjük, hozzáadjuk a cukrot és magas fokozaton nagyon habosra verjük. Ezután hozzáadjuk a mascarponét és közepes fokozaton homogénné keverjük a két komponest.

Váltakozva üvegpoharakba mérjük a két részt, eperrel és a mandulaszeletekkel díszítve tálaljuk.




A tiramisu krémje ez, már sokszor csináltam, de azt hiszem, ilyen finom kombinációban még nem ettem. A savanykás gyümölcs és az édes krém együttese egyszerűen fantasztikus!





 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése