szombat, március 22, 2014

Spárgás risotto

Tavasz van, tagadni sem lehet, jönnek a friss idényzöldségek. Tegnap a piacon a kedvenc árusomtól kértem tanácsot, mivel főzzek ma risottot, ő mondta, hogy spárgából, és mivel ezt a zöldséget még sosem ettem, kíváncsi voltam az ízére is, hát megfogadtam a tanácsát! Nagyon finomságos.
Mivel frissek még, sok tisztogatnivaló nincs rajtuk, a "csipkés" részt csak meg kell mosni, míg a fehér részét burgonyahámozóval kell kicsit lefaragni.

Hozzávalók 2 főre:
130 g spárga
170 g risotto rizs
1 újhagyma
húsleves
50 g vaj
reszelt parmezán
kevés olivaolaj

Az eljárás még mindig ugyanaz. A húslevest én vegetával csinálom. Felteszem a vizet főni, és ízesítem bőven vegetával. Ezt forrásban kell tartani az étel elkészültéig. A hagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk, ugyanezt megtesszük a spárgákkal is, ahogy fentebb írtam, és ezt is apró karikákra vágjuk, és csak a végeit hagyjuk egészben.


Egy lábasban olajat forrósítunk, beledobjuk a hagymát és a spárgát is, és kissé megpirítjuk, hozzádobjuk a rizst is, átforgatjuk, pirítjuk kissé, majd felöntjük kevés húslevessel, kevergetjük, és szedőkanalanként adagolva hozzá a forró levest addig főzzük folyamatos kevergetés közben, míg a rizs meg nem puhul.


Ezután hozzááadjuk a vajat, krémessé keverjük, bőven adunk hozzá a reszelt parmezánból is, majd tálaljuk. Parmezánfüggők tálaláskor is szórhatnak rá, bár párom szerint már felesleges. Ő tudja, én szórtam rá és nem bántam meg!





Ha ez első fogásnak készül, elegendő a rizsmennyiség, mi nem ettünk utána semmit, de így is jóllaktunk! Nagyobb bendőjűek emeljék a mennyisgégeket!
Más risotto receptekért gyertek ide:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése