péntek, március 07, 2014

Egeszben sult csirkecombok gombaporkolttel

Ezt meg a multkoraban keszitettem de akkor nem kerult ide fel, azonban van annyira jo, hogy itt is megosszam. A lasagnebol maradt gombakkal nem tudtam mit kezdeni, gyorsan csinaltam belole egy gombaporkoltet. Volt ket egesz csirkecombom, also es felso labszar egyben, azt akartam vele megbolonditani, noha nem egy eredeti recept, de nagyon jol sult el!

Hozzavalok: 
a gombaporkolthoz:
100 g champignon gomba
1 kis fej hagyma
pirospaprika, so, bors, olivaolaj

a csirkehez:
2 csirkecomb
2 gerez fokhagyma
olivaolaj

A hagymat felapritottam, keves olajon megpiritottam, ekozben a gombakat felszeleteltem. Miutan a hagyma megpirult, megszortam boven pirospaprikaval, kicsit hagytam pirulni, ezutan hozzaadtam a gombakat es hagytam hogy kicsit megkapja oket az olaj. Vizet eresztenek. Ha nem elegendo, keves vizzel felontjuk, es par perc alatt keszre fozzuk. Hutoben taroltam a felhasznalasig.

A csirkecombokat egy jenai talba helyeztem, keves olajat ontottem alajuk, mellejuk dobtam ket gerezd fokhagymat, hejastul, a combok boret megkentem bosegesen gomasioval, borsot oroltem rajuk, megcsurgattam felul is olivaolajjal, es 180C°-os sutoben elkezdtem oket sutni.
Kb 1,5 ora szukseges ahhoz, hogy alaposan atsuljenek. Feluton megforditottam a combokat, hogy kicsit megpiruljanak alul is. Ha tul sok levet eresztene, leszedjuk alola, de nem ontjuk ki, mert a sutes vegere elhasznalhatja az osszes levet, es odaegetni nem akarjuk. Mindezt azert teszem, hogy ropogossa is valjanak a combok, ne csak puhava. 
kb 15 perc mulva visszaforditottam a combokat, egy-egy dionyi aszalt paradicsomos vajat helyeztem rajuk. Amikor szep aranylova valtak, kevessel a fozesi ido vege fele, rajukontottem a gombaporkoltet, es alaposan atmelegitettem-sutottem oket egyutt.
Kenyerrel vagy grissinivel fogyaszthato. En aprora vagott es parolt mangoldlevelekkel talaltam.




Jo etvagyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése