hétfő, február 17, 2014

Csokikrém - megahiperszuperfinom!

Mint a soklapos szives bejegyzésben írtam, ebből a krémből sok készült és csatosüvegben végezte. Azt terveztem, hogy a kandalló előtt tv-zve majd grissiniket mártogatunk bele, ám máshogy végezte. Tettem belőle a Max féle kelt szivecskékbe, és ma a szíves palancsintáim is ezzel kentem meg. A krém annyira finom és sűrű még most is, hogy megér egy külön bejegyzést, mert szerintem ez tortában is csodálatosan megállja a helyét, illetve csokibonbont is lehet belőle készíteni, amire mar ötletem is van, a bevásárlás megejtése után neki is állok az elkészítésüknek!
Olybá tűnik, hogy minden szíves alkotás szívét képezi ez a krém! 

 Hozzávalók:
250 g étcsokoladé
3 tojásfehérje
20 g vaj
50 g cukor
kakaópor
1 csipet só
1,2 dl víz


A csokoládét a vajjal együtt gőzfürdőben megolvasztjuk. Egy másik edényben 1,2 dl vízzel felolvasztjuk a cukrot és 7-8 percig főzzük. Nagy buborékokat fog produkálni.
Ezalatt kézi habverővel a tojások fehérjét kevés sóval kemény habbá verjük, majd vékonyan hozzácsurgatva folyamatos keverés mellett hozzáverjük a cukros vízet.
Ezalatt a csokink felolvadt és kissé le is hűlt. Ezután apránként egy fakanállal óvatosan ezt is a tojásokhoz keverjük, alulról felfelé történő mozdulatokkal, hogy ne törjük össze a krémet. Készen is vagyunk. Frissen nagyon ragyogós krém lesz, ahogy megszilárdul, úgy lesz egyre krémesebb. Tehát ha tortába készül, meg kell várni. hogy alaposan lehűljön, és csak azután megkenni vele a lapokat.
Nagyon-nagyon finom, és nem túlzok!


A mai napon pedig ilyen az allaga:





Csodálatos!

5 megjegyzés:

  1. Szeretném elkészíteni ajándékba. Mit gondolsz, meddig tartható el? Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsa, nálam a soklapos szives bejegyzéshez kellett a krém, amit február 12-én készítettem, és 17-ég még finom és használható volt, sőőt, még utána is. Tehát azt mondanám, két hétig biztosan.

      Törlés
    2. Sőőt, ha hűtőben tartod, még tovább is, most mondja a chef emberem!

      Törlés
    3. Képzeld ma húsvéti előpróbát tartottam. vettem néhány csokitojást, meglékeltem őket és beletöltöttem a csokikrémedet. Hát, nem sokáig bírta a hűtőben.....a pocakomban landolt!

      Törlés
    4. Hello Zsuzsa, micsoda ötlet!!! Gratulálok! És milyen öröm, hogy ekkora sikere volt. Nagyon boldoggá tettél, köszönöm!!!

      Törlés