szombat, január 11, 2014

Testapolo habkrem orbancfu olajbol es kokuszvajbol

Imadott Anyukamtol nemreg egy evek ota ahitott konyvet kaptam ajandekba, megpedig Szabo Gyuri bacsi fuveskonyvet, ami nagyon megmelengette kis szivem.
A facebookon szoktam kovetni a bukki fuvesember bejegyzeseit es a honlapjan is gyakran jarok, de en meg a hagyomanyos lapozos formatumot imado ember vagyok, aki ha kell, nem ugrik a nethez, hanem eloveszi a vonatkozo konyvet, fellapozza, es szetnez benne. Olyan jo erzes egy konyvet lapozni, megillatozni, simogatni...nagy almom egy egesz falat betolto konyvespolc teles teli konyvekkel. Koromat tekintve meg zsenge borsoszem (a la ZS.M) vagyok meg, szoval az alom alom marad, de hiszem, hogy egy nap valora is valik. Addig is bovitem meglevo konyvtaram ilyen ertekes konyvekkel, mint ez is.
Gyuri bacsinak koszonhetoen tudtam meg, hogy az orbancfu egy nagyon kivalo cellulit ellenes gyogynoveny, ha olaj keszul belole, igy juniusban a viragzasa idejen be is gyujtottem egy nagy adagra valot, amibol igen kivalo olajat keszitettem. Am azt is irja ez a konyv, hogy nem kell masszirozni vele a kezelni kivant reszt, hanem csak be kell dorzsolni es kesz, es mindezt harom alkalommal naponta. Mivel az olajhoz olivaolajat irnak hasznalni, amirol mindannyian tudjuk, hogy egy nagyon gazdag es suru olaj, azt nem lehet nem masszirozni, vagy maskulonben osszekenek minden ruhanemut magamon. Ezert kellett olyan megoldason gondolkodnom, ami egy konnyu kremet eredmenyez amit aztan nyugodtan kenegethetek, akar haromszor is habtestemre.
Emiatt esett hat a valasztas a kokuszvajjal valo higitasra. Imadom az illatat, de csak massal kombinalva, mert ha siman kenem magamra, olyan erzesem van, mintha egy hetig egyfolytaban kokuszos sutemenyt sutottem volna, es ugyan nem rossz otlet, de maradjunk azert az emberibb illatoknal. Mar csak azert is, mert mint irtam mar tobbszor itt, en tobb, mint egy eve nem hasznalok a furdoben szinte semmit, csak egy dorzskesztyut, neha egy sajat keszitesu testradirt, hazi keszitesu kremeket, de szigoruan csak telen, es a honapljamra timso tombot. A hajam az egyetlen olyan resze testemnek, amire meg nem talaltam megoldast, hacsak a bio bergamott sampont nem veszem annak, es az ecetes oblitest. 
Nos, ez tehat a krem tortenete, ami nagyon gyors elkeszitesu, a felvezeto megirasa hosszabb ideig tartott.
Hozzavalok:
1 adag orbancfu olaj (vagy hazi keszitesu, vagy kereskedelemben kaphato)
1 adag kokuszvaj

A kokuszvajat gozfurdoben felolvasztjuk, de nem kell, hogy felfozzuk, majd botmixerrel hozzakeverjuk a kimert orbancfu olajat is, alaposan osszekeverjuk, mig habos nem lesz, es tegelyekbe toltjuk. Hagyjuk megszilardulni, ami a kokuszvaj erdeme lesz. Pont ezert esett ra a valasztasom, es mar hasznalhato is. 



Mint latszodik a kepen, az allaga habos krem, de az olaj atragyog a kremben, ettol lesz konnyen felviheto, es nagyon selymes allagu. Az elso kenegetes utan a borom maris imadnivaloan puha, es az illata is nagyon kivanatos. Hiszem, hogy nem eloszor keszult ilyen krem a konyhamban! Javaslom kiprobalasra, szerezzuk be az olajat valamelyik herbariabol vagy eppen pont Gyuribacsitol, es biztosak lehetunk benne, hogy ezzel a verzioval nagyon meg leszunk elegedve!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése