csütörtök, január 16, 2014

Sutotokos rakott krumpli

Meg mindig sutotok, tudom, kezdek mar unalmas lenni, de ha egyszer annyira szeretem...
A nemregen keszult sutotokos kenyer elkeszitese utan maradt meg egy keves sutotok bel, es valahogy el kellett hasznalni. A heten azt jatszuk, hogy nem megyunk bevasarolni, hogy meglassuk, hany napig tudunk abbol a "semmi"-bol etkezni, ami itthon nincs7van. Ugyanis amikor az ember panaszkodni kezd, hogy nincs mit ennie, mert nincs semmi, se a hutoben, se a kamraban, legalabb harom hetre talal meg otthon valami elkeszitenivalot. Egyelore valoban mukodik, hisz egy hete nem voltunk a bolt kornyeken sem, es mindig volt az asztalon valami ebedkor is es vacsorakor is, es sajnos nem indultunk fogyasnak. Ketsegbeejto, nemde?
Hala draga szuleimnek, van itthon magyar krumpli, es van magyar kolbasz, tojas akad mindig a hutoben, ami nincs, es amit a boltban sem lehet kapni, az a tejfol, amit en rendszerint kremsajttal helyettesitek, illetve megszoktam mar, hogy parmezan is megy majdnem mindhova, honositottam erre a magyar etelre is.
Nos, ahogy szetneztem a hutoben talaltam meg ezt a felbevagott sutotokot, nagyon keves bellel, azt gondoltam, ha azt pepesitem keves tejjel es fuszerekkel, azzal tudnam helyettesiteni tehat a kremesito tejfolt.
Es igy lett keszen ez a mai ebed.



A hozzavalokat mindenki ismeri:
egeszben fott burgonya
kolbasz, ami nalunk mindig csakis fustolt szaraz kolbasz
tojas egeszben felfozve
izesiteshez mindenki szive szerint valasszon fuszereket, en ma gomasioval es borssal ugyeskedtem, illetve hasznaltam
himalajai sot
A sutotokmartashoz pedig:
Keves sutotok
forro tej qb -quanto basta, azaz amennyitol epp kremes lesz a sutotok
gomasio
bors
keves kurkuma
frissen orolt szerecsendio

A sult sutotok kivajt belet felontottem annyi forro tejjel, amitol kenheto, kremes allagu masszat kaptam, ehhez hozzaaadtam egy teaskanal gomasiot, izesitettem borssal es keves orolt szerecsendioval illetve egy csipet kurkumat is hozzaadtam.
A rakott burgonyat a hagyomanyos modon keszitettem el, fott krumpli, kolbasz szeletek es fott tojas retegezesevel, ugyelve arra, hogy minden burgonyareteget megsozzak himalajai soval, es mikor vegeztem a hozzavalokkal, a sutotokos kremet a tetejere kentem, racsippentettem keves ghee vajat, es reszeltem ra keves parmezan sajtot, majd forro sutoben keszre sutottem, kb 40 perc alatt.
Az izek csodasak voltak, a sutotok edessege kivaloan harmonizalt a sos izekkel, es nagyon kremesse tette az egesz etelt, noha arra szamitottam, hogy jobban atjarja a retegeket, meg voltam elegedve a vegeredmennyel. Amig fel nem szeleteltuk, parom nem jott ra, mit fog enni, ugyanis ezzel a kremmel mintha lezartam volna az tepsit, hogy aztan belul hermetikusan elzarva osszeerjenek az izek.
Nagyon tetszik. Meglepodve tapasztalta uram is, hogy az imadott magyar kedvence van a burok alatt.




A sutotokos krem kivaloan alkalmazhato zoldseges quiche-ekhez is, ha a fenti osszetevoket kiegeszitjuk felvert tojassal es valamilyen kremsajttal.
Mar probaltam, es nagyon izlett. Feldobja az amugy csak tejfolos tojassal letakart sos izu tortakat.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése