kedd, január 14, 2014

Narancslekvar - boven narancshejjal

A grapefruit lekvarnak oriasi sikere volt, en nagyon rovid ido alatt elfogyasztottam a sajat magam szamara keszitett uveggel, karacsonyi hazautazasunk alatt azt kapott nehany rokon. Elfogyott meg azelott, hogy alaposan kielvezhettem volna az izet. 
Mivel penzt nem akartam kolteni, de akartam egy savanykas lekvart itthonra, felhasznaltam harom narancsot a keszletunkbol ehhez a recepthez, es a grapefruitos receptet adaptaltam ehhez.


Hozzavalok:
3 narancs, 
500 g barnacukor
800 ml viz

A narancsokat alaposan megtisztitottam, atdorzsoltem a hejukat, hogy eltavolitsam rola minden vegyszer maradekat is, majd krumplihamozoval kettot meghamoztam, majd kifacsartam mindharom narancs levet. 
Egy nagy labasba ontottem a narancslevet, es hozzaadtam a citromfacsaro racsan fennmaradt rostokat is, ugyelve arra, hogy a hejak, vagy a hartyak ne adodjanak a lekvarhoz.
A narancslevet felontottem a vizzel, beleontottem a fel kilo barnacukrot, es feltettem lassu tuzon foni. Ekozben a kis hejdarabokat felvagtam, csikokra, negyzetekre, es a lekvarhoz adtam, majd addig foztem, mig lekvar allagu nem lett. Ez kb 1 ora munkaja, de lehet tobb is, attol fuggoen mennyire vesszuk magasra a langot.



Ahogy Angliaban ettek a narancslekvaros piritos kenyeret, azt hiszem, sehol nem eszik. Bananszeletekkel gazdagitjak, amirol azt mondogatta az anyuka, akinek a gyerekeire vigyaztam, hogy ez a verzio egy igen gazdag energiabomba, a gyerekeknek gyakran keszitsek reggelire ilyet, hogy egesz nap birhassak az iskolai kikepzest. Ilyen nyirkos reggeleken, mint amikben ma van reszunk, ez bizony nagyon megallja a helyet, meg akkor is, ha iskolaba sem kell mennunk!
Otthon keszult ghee vajjal, lekvarral es bananszelettel:



Probaljatok ki!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése