vasárnap, január 05, 2014

Mandulas repatorta - az uj sutoben!

Van sutonk, amolyan igazi, VEGREEEEE!
Elmentunk penteken es vettunk egyet, ami mar regota hianyzott a konyhabol. A kis jateksutommel nem tudtam kibontakoztatni igazi tehetsegem! :)
Az eredeti terv egy uj konyha volt, de nagyon sokba kerul ez meg a legolcsobb boltbol is, igy a meglevot alakitottuk kicsit at, hogy ez a haztartasi gep elferjen benne. Igy most nagyon boldog vagyok. Ebben egyszerre tobb dolgot is lehet benne kesziteni, mivel oriasi a befogadokepessege, es ventilatoros, szuper energiatakarekos, es gyonyoruuu.
Lehetosegunk volt igy a tobb eve Erdelyben megvasarolt romai talat is kiprobalni. Imadom, es rajott parom is, hogy oriasi talalmany, hisz az ember mindent beledobal es sul maganak szepen zavaro tenyezok es kavargatas nelkul, az izek megmaradnak es sokkal egeszsegesebb, mintha sima tepsiben olajjal sutnenk. Elso alkalommal egy egesz csirkevel probalkoztunk, amibe parom ket shalot hagymat tett, hogy ne essen ossze, melle pedig burgonyat es repat halmozott, se so, se bors, se semmilyen fuszer vagy fuszernoveny nem ment ra, es megis oriasi izharmonia alakult ki.
Ebben nagy ordongosseg nincs, am a mai repatortam...azt hiszem erre buszke leszek.
A gond annyi csak, hogy nem itthoni fogyasztasra keszult, hanem a ma esti vacsorara, amire barataink hivtak meg, es zoldsegen alapszik az egesz menu. Ezert is keszultem ezzel a tortaval. Amiert tetszik, az az, hogy nincs benne zsiradek, es liszt is nagyon keves.
Viszont repa es mandula van benne boven.
Nezzuk, hogyan is keszul:


Hozzavalok:
300 g repa
180 g mandula
180 g cukor
3 tojas
50 g liszt
1/2 csomag sutopor
1 csomag vaniliascukor
keves citromhej
dekoralashoz porcukor

A sutot elomelegitettem 180 C°-ra. A repakat megpucoltam es lereszeltem, es hozzaadtam egy fel citrom lereszelt hejat. A mandulat mixerrel aprora oroltem. A cukrot es a tojasokat a habvero majdnem legmagasabb fokozatan habosra vertem. Ekozben a lisztet kimertem, hozzaadtam a sutoport es a vaniliascukrot, majd a habverot a legalacsonyabb fokozatra vettem, es kanalankent hozzaadtam a lisztes kevereket. A sargarepat egy tiszta konyharuha segitsegevel kicsavartam, hogy ne aztassa el a tortat, es egy fakanal segitsegevel a mandulaval egyutt a piskotahoz kevertem. Egy sutopapirral kibelelt tepsibe ontottem:


Kb 30 perc alatt keszul el
Ez a sutesi ido eleg biztos, javaslom nem kinyitogatni a sutot, hogy elkeruljuk, hogy csunyan osszeessen a piskota. A vegeredmeny remelem nagyon kielegito lesz. 
Nekem nagyon tetszik, tapintasra puha, omlos, es nagyon finom illatu. Ehhez csak kis porcukor dekoracio kell, es keszen is vagyunk!



Sok sikert es jo etvagyat hozza!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése