szombat, december 07, 2013

Marcipánnal és ricottával töltött linzertorta

Az ünnepi hangulatnak megfelelően az élelmiszerboltok süteményrészlegei mindenféle ínycsiklandó hozzávalótól duzzadnak, és ebben az időszakban minden termék mellé adnak egy receptesfüzetet vagy naptárat, tele recepttel. Egy ilyenben rejtőzködött ez a csodálatos torta is, mely két kedvenc alapanyagom is tartalmazza: a marcipánt és a ricottát. Úgy döntöttem, hogy rossz már nem lehet, de hogy megbizonyosodjam ezen kijelentés valóságáról, el kellett készítsem. Ezért tehát ma minden energiám erre fordítottam. Bejártam a közelben lévő boltokat, hogy valahol marcipánra akadjak, mert mikor a naptárat a táskámba tettem, még nem tudtam, hogy abból inspirálódom, és pont egy ilyen különleges édességre fájdul meg a fogam. Miután minden dolgom elvégeztem a házban, és megsütöttem az örökzöld mákos fonatot is egy holnapi batyus buliba, nekiálltam tehát az itthoni édesség előaállításának.
Alig hittem, hogy elkészüljön, mégis ilyen sokáig kellett várjak, mert későn értem a konyha közelébe. Mivel a torta még meleg, és késő is van, nem kóstoltam meg, az majd holnap reggel fog megtörténni, és ígerem, dokumentálom is. A látvány már most is izgat, szeretem a mandulat a tetejen, az aranybarnára sült linzertésztát, az illatokat, amik a krém repedésein keresztül megtöltik az egész házat....nehéz lesz így aludni, már látom.
Az előallítás a következőképpen történik, ezekkel a hozzávalókkal:


a tésztához:
300 g liszt
125 g porcukor
1 tojás
125 g szobahőmérsékletű vaj
2 teáskanál sütőpor

a töltelékhez:
250 g marcipán
250 g ricotta
200 ml habtejszín
2 tojás
50 g barnacukor
1 teáskanál étkezési keményítő
30 g mandulaszelet
mazsola

porcukor a tetejére

A tésztához összegyúrjuk az átszitált lisztet, a porcukrot a tojással, a vajjal és a sütőporral, majd fél órára a hűtőbe tesszük.
Ezalatt elkészítjük a tölteléket, amihez a darabokra tépkedett marcipánt a többi hozzávalóval összeturmixoljuk. Hozzáadjuk a mazsolákat.
A tészta kétharmadát egy kivajazott és lisztezett piskotaformába simítjuk, 3 centi magas peremet képezve neki. Ebbe öntjük a marcipánkrémet, majd a tészta maradék részét szétmorzsoljuk, a krémbe adagoljuk, megszórjuk a mandulaszeletekkel, 


és előmelegített sütőben 175 fokon kb 35-40 percig sütjük. 


Miután kihűlt, tálcára helyezzük, porcukrozzuk, és tálalhatjuk!



Igaz, hogy a marcipan és a többi hozzávaló miatt nem épp a leggazdaságosabb édesség, de ha ilyen szép, rossz már nem lehet.

MÁSNAP REGGEL:
Nos, ma reggel megkóstoltuk...mint látható, a fele el is fogyott gyorsan. Isteni finom. A krém könnyű, lágy, szinte habos, az íze leírhatatlan! Én, aki imadom a marcipánt, egyből szerelembe estem vele. Megtestesíti mindazt, amit egy sütiben szeretek. Nem vajas krém, amit nem szeretek, mert túl szájpadláshoz tapadó, hanem tejszínes krémes, és az ízek tökéletesek, az állaga pedig fantasztikusan lágy!





Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés: