péntek, december 20, 2013

Csokoladeboszorkak karamellizalt feher csokibol

Intrigalnak a kulonleges dolgok. A multkoraban valaki megosztotta a karamellizalt fehercsoki receptjet, ami nagyon megtetszett, s nem az ize miatt, hanem mert miutan elkeszult a csoki, olyan formatumra alakithato, ami eppen nekunk tetszik. Amikor a mezeskalacsaimhoz kerestem kiszurokat leltem erre a bonbonformara, es azonnal ereztem, eljott az en idom, hogy csokit is gyartsak-modositsak itthon. Ezek olyan edes kis formak...nem lehet nem belejukszeretni! Azt irtak a csomagolasra, hogy recepteskonyv is van a forma melle, igy meg kivanatosabba valt szamomra a dolog. Arrol almodoztam, hogy bonbonkeszito leszek. Nos, a receptrol annyit, hogy tobb nyelven megertettek velem, hogy eleg parafurdoben a csokit felolvasztani, es a formaba onteni. Ez aztan a recept....de megprobalom persze azt is, mert szeretnek ilyen szemelyre szabott csokidarabkakat ajandekba adni a kedvenceimnek!
Azert valamivel kicsit bizarabb ajanlast vartam a csokiforma ontoitol!
A fehercsokit nem szeretem. Egy, nem is csoki, hisz a kakaobab zsirjat - vajat hasznositjak edesitve a csoki elkeszitesehez. Ketto, en az etcsokiimadok taborat szaporitom, es ott is a legkeserubb format preferalom, ebbe az is beletartozik, hogy a tejcsokit sem fogyasztom. 
Am egy karamellizu fehercsoki lazba hoz.
Igy keszult el elso probalkozasom. Nem volt olyan ordongos, mint gondoltam. Meg az en "alultaplalt" konyhamban is megtalalhato hozza minden eszkoz: gozfurdohoz egy labas es egy ravalo tal, kanal, a megvasarolt bonbonforma, es van tuzhely is, amin fel tudom olvasztani a csokit. A minisutom is adott a feladathoz, meg ha a suto homersekletet nem is ismerem. Az eljaras nagyon egyszeru: Gozfurdoben megolvasztjuk a csokit, majd egy jenai talban vagy sutolappal belelt tepsiben a 110 C°-ra elomelegitett sutoben karamellizalni kezdjuk. 15 percenkent kivesszuk, alaposan atkeverjuk, majd visszatesszuk, mig szep tejeskave szine nem lesz. Eleg suru es darabos lesz, nem kell megijedni. Ahogy Praline Paradicsom irja ebben a csodas receptjeben, ez egy atmeneti allapot csak, ezutan egy botmixerrel gyorsan osszeturmixoljuk, meg ugy melegeben, es maris ujra folyekony lesz a csoki. Ezutan mehet is a formakba, es hutobe, hogy alaposan megkemenyedjen. Az en formam polikarbonatbol van, igy nem volt szuksegem a temperalasra, es ez annyira leroviditette az elkeszitesi idot, hogy mig ezt a bejegyzest irtam, egy egesz veresegyhazi asszonykorus elkeszult.




Uvegbe raktam oket, hogy nehogy elszokjenek. 
A fehercsokis "angyalkak" sutoben karamelles izt kaptak, a tejcsokiba kis rumaromat tettem, mig az etcsokit soztam borsozam, merseklettel, hogy nehogy ehetetlenne valjanak. Izgalmas, nemcsak az iz miatt, hanem mert egy elmeny ezt csinalni: tulajdonkeppen nem csinalok mast, mint a csokinak format cserelek, a tablasbol darabosat varazsolok. Micsoda kaland!!!!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése