kedd, november 26, 2013

Sütőtökös diós csiga

Fénykorát éli most a sütőtök, majdnem minden nap azt esszük, valamilyen formában. Főételként már sokszor bizonyított, ám most valami rágcsálnivalót akartam belőle készíteni, hogy reggelire és uzsonnára is legyen belőle. Így módosítottam a jól bevált kakaóscsigát sütőtökös diós csigára. Elvégre a sütőtök alapvetően édes, nyugodtan lehet belőle édességet is csinálni.
Az eredmény: napfényes - csípős - édes kis csigák, amiken gyönyörű gyöngyöcskék ragyognak, az ízük pedig egyszerűen fantasztikus. 


Elkészítésük sem bonyolult. Talán az időigénye szólhat ellene, de ígérem, megéri az időráfordítást.
Nézzük hogyan is készül:
Hozzávalók:

300 g liszt
100 g vaj
1,5 dl langyos tej
1 csomag szárított élesztő
2 evőkanál méz
1 csipet só

a töltelékhez:
500 g sütőtök
3-4 evőkanál méz
kevés olaj vagy vaj a pároláshoz
őrölt bors jó bőven
egy teáskanal fahéj

A tetejére
egy tojás
kevés barnacukor
2 dió durvára vágva

Az elkészítéshez a mixer táljába mérjük a lisztet, csipet sót, mélyedést képezünk a közepére, ebbe kanalazzuk a mézet, erre rászórjuk a szárított élesztőt és rácsorgatjuk a langyos tejet, majd hagyjuk, hogy az élesztő felfusson. Ha ez megtörtént, hozzáadjuk a puha vajat, majd a robotgép dagasztókarjával lágy tésztát gyúrunk belőle, amit aztán a kétszeresére kelesztünk. 
Ezalatt elkészítjük a krémet, amihez a sütőtököt megtisztítjuk, és apró kockákra vágjuk, majd egy serpenyőben felforrósitjuk az olajat, vagy a vajat, ki mit szeret, hozzácsorgatjuk a mézet, beletesszük a sütőtököt, bőven megszórjuk őrölt borssal és fahéjjal, majd fedő alatt, de rendszeres kevergetés mellett készre főzzük. Én addig főztem, míg a fakanállal nem tudtam pépesre nyomkodni a sütőtökdarabokat. Pépesítjük.

Miután a tészta megkelt, kinyújtottam, és beterítettem a sütőtökös krémmel, feltekertem, majd 3 centiméteres szeletekre vágtam, amit sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam, tisztes távolba egymástól, mert jön még egy kelesztési folyamat, illetve a sütőben is növekszenek még. Én szeretem, ha szépen körülhatárolt kekszeim vannak, nem pedig egymásba nőtt, és foszlós szélűek.
Még egyszer megkelesztettem őket, majd mivel nekem csak fehérjém volt a múltkori morzsolos keksz után, egy keveset kissé villával felvertem, és azzal kenegettem meg a csigáimat, aztán megszórtam durvára vágott dióval és barnacukorral. 


Ezután sütőbe tettem őket, ami mar langyos volt egy előző sütéstől, és kb 45-50 percig sütöttem őket. Ez sütőfüggő is. Lényeg, ne legyenek kőkemények, mikor kivesszük a sütőből. Én szín után megyek, szeretem a szépen lebarnult kreatúrákat.
A végeredménnyel nagyon meg vagyok elégedve. 
Édes, fahéjas és csípős keveredik egyben, izgalmassá téve a süteményt.




Sok sikert hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése