szerda, november 20, 2013

Negysajtos polenta - kukoricadara

Ma ket recepthez is hasznaltam az "unalmas" kukoricadarat. Az egyik ez a roppant gyors egytaletel, amit mi fofogasnak hasznalunk, de ismerve kis hazam fiait, gondolom ott jobban hasznosulna, mint koret barmilyen porkolthoz, sult hushoz, vagy sult kolbaszhoz.
Az elkeszitese annyira konnyu, hogy lehet nem is eri meg itt megosztani.
Megis megteszem. Mert amikor meg otthon laktam, en bizony sosem foztem kukoricadarat, semmilyen formaban. Eszembe sem jutott otthon tartani belole, es recept utan sem neztem soha. Amiota azonban itt elek Olaszorszagban, mihelyst beallit a hideg ido, itt hetente minimum egyszer ez kerul az asztalra. Hatha otthon sokan vannak meg igy rajtam kivul, es megszeretik ezt a roppant egyszeru es nagyszeru alap elelmieszert. Nekik kuldom ezt a receptet.

Ma egy edesseg elkeszitesebe fogtam bele, amihez szukseg volt kukoricadarara, felcsillant kis fejemben a lehetoseg, hogy ebedre is azt keszitsek, negyfele sajttal, mivel tegnap sajtokbol bevasaroltam. Bevallom, nem bantam meg. 
A suti a sutoben barnult, en pedig ugyesen osszeutottem az ebedunket, a negysajtos polentat. Nem tudom, Magyarorszagon kaphato-e az instant verzio, ami kb 5 perc alatt elkeszul, de amikor egyszer otthon is akartam ilyet kesziteni, a faluban kaphato egyetlenfele kukoricadarat vettem meg, es bizony nem alltam felette orakig. Mindenesetre az instant verzio nagyon finomra van orolve, es tenyleg instant.


Hozzavalok 2 fore:
Fel liter viz
125 g kukoricadara 
Pici so, egy dionyi vaj
Sajtok izles szerint - nalunk volt gorgonzola, provolone, szardiniai pecorino es reszelt parmezan


A vizet feltesszuk foni, forras utan sozzuk, majd lehuzzuk a tuzrol, es folyamatos kevergetes mellett beleszorjuk a kukoricadarat. Ezutan visszatesszuk a tuzre, es fozzuk nehany percig. Majd belekerul a vaj, es a felapritott sajtok, amikkel kremesre keverjuk a polentankat. Talalhato is, egy ujabb nagy adag parmezannal es frissen orolt borssal, nehany csepp olajjal!  



Elronthatatlan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése