péntek, november 08, 2013

Mazsolas radicchio lekvar

A hagymalekvar kulonleges izen felbuzdulva egy ujabb kedvencembol keszitettem sajt melle kinalhato "koretet". Husokhoz is finom, de azok melle mi inkabb salatat eszunk, igy csak akkor, mikor hideget eszunk, bolonditjuk meg az egyszeru izeket ezekkel a lekvarokkal.

A radicchio keseru salata, de en nagyon szeretem, minden formaban, es minden verziojat. Mivel elso alkalommal alltam ennek a lekvarnak az elkeszitesehez, a legolcsobb fajtat valasztottam alapanyagnak, de a trevisoi verzioju, hosszukas salata azt hiszem, meg erdekesebb vegeredmenyt adna. De igy is nagyon elegedett vagyok.
Az elkeszites nem bonyolult. 
Szeletekre vagjuk a salatafejeket, es feleannyi cukrot adunk hozza, mint amennyi a salataink sulya. Egy tal alajara keves vizet ontunk, kb 1/2 poharnyit, mert a salata is enged valamennyit, hozzaadjuk a cukrot, majd erre tesszuk a felszeletelt radicchiot. 


Gyonyoruseges egy zoldseg, igen elenk voros szinnel. 
Lassu tuzon fedo alatt kezdjuk foni, ezzel elosegitve, hogy osszeessenek a levelek. 
Ha ez megtortent, akkor mar fedo nelkul fozzuk tovabb a lekvart, tovabbra is lassu tuzon. Ezen a ponton hozzaadunk keves mazsolat, ha szeretjuk, egy csipet sot, es frissen orolt borsot. Addig fozzuk, mig el nem fo a tal aljan felhalmozodott leve, ami kb 1 ora alatt kovetkezik be. 
Imadom! Nagyon izgalmas dolog keszult a kesernyes salatabol!




Jo etvagyat hozza!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése