szombat, november 30, 2013

Mákos batyucskák - Oznei Hamam

Ma nekiálltam sütni, mert mákra volt szükségem. A sütőtok, marcipán és radicchio után ez egy újabb szenvedélyem, és tegnapi vendégeim emlékeztettek, hogy már régen várnak valami mákos finomságra. Így készült el ez a kevéssé sikerült kekszecske, ami biztos vagyok benne, hogy egy gyakorlottabb háziasszony kezeiben valódi remekművé alakul, míg én, aki ilyen apró kekszekkel még sosem probálkoztam, csak ennyire voltam képes. Elsőre! Mert biztos vagyok benne, hogy lesz ebből a sütiből repeta. Tetszik a formája, az íze, mindene. Csak gyakorolnom kell. Lássuk, hogyan készül:


Hozzávalók:
a tésztához:
120 g vaj
120 g cukor
néhány csepp mandulaeszencia
3 tojás sárgája
250 g liszt
egy csipet só

a töltelékhez:
40 g mák
30 g cukor
1 citrom reszelt héja
1 teáskanál citromlé
80 g darált mandula
1 tojás
30 g mazsola
1 kiskanál méz
60 ml víz

a kenéshez
1 tojás

A vajat elkeverjük a cukorral, majd egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját és krémessé verjük őket. Hozzáadjuk a mandula eszenciát is, majd hozzákeverjük az átszitált lisztet és a sót, majd kézzel összegyúrjuk, és alufóliába tekerve hűtőben pihentetjük, míg a krémet elkészítjük. 
A krémhez a mákot ledaráljuk, összekeverjük a cukorral, mézzel, a reszelt citromhéjjal, majd a vízzel és a citromlével együtt felfőzzük. Hozzáadjuk a darált mandulát, a mazsolát és miután lehűlt, hozzáadjuk a tojást is.

A tésztát ezután kb 3 miliméter vastagra kinyújtjuk és 7,5 centis karikákat szúrunk ki belőle. Minden karika közepére helyezünk egy teáskanálnyit a mákos krémből, majd a felvert tojással a kis karikák széleit megkenjük, és háromszög alakban behajtogatjuk őket. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt készre sütjük.
Az íze leírhatatlanul finom. Érződik benne a mandula, a citrom, nem túl édes, és a mák fenséges íze...kár, hogy látványnak nem olyan csodás - bár biztos vagyok benne, hogy csakis az én hibámból. Egy tapasztalt ember kezei közül biztosan szebb példányok kerülnek az asztalra.



Finom, érdemes kipróbálni!






2 megjegyzés:

  1. A látvány hibátlan! Az ízéről pedig be fogok számolni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anikó, te mindig olyan kedves vagy. Várni fogom a híreket akkor!!! Puszi

      Törlés