péntek, november 08, 2013

Feherboros hagymalekvar

Furanak tunhet a lekvar elnevezes. Nem is lekvar ez, hanem amolyan kiegeszito, amit sajtokhoz, hidegtalakhoz kinalhatunk. Mi estenkent, mikor nincs kedvunk fozocskezni, eloveszunk egy darab sajtot a hutobol, felszeletunk egy keves szalamit, kenyeret, ami igen ritkan van nalunk, es ezt esszuk melle, mert az ize, ami hasonlit a piritott hagymaera, es megis edes, a cukor es a bor miatt, kivalo kiegeszitoje az egyebkent unalmas vacsoranak.
Ezt most feherborral csinaltam, megpedig tokaji muskotallyal, amit kedves unokatestverem hozott nekunk, ezuton is koszonom neki. A vegeredmeny nagyon fantasztikus. 
Shalothagymat hasznaltam hozza. A hagymakat megtisztitottam, felszeleteltem, es egy mely uvegtalba tettem, felontottem annyi borral, ami ellepte, megszortam cukorral, itt nem mertem a mennyiseget, annyit hasznaltam, ami befedte a feluletet.
Lefedtem, es hagytam par orat allni igy, majd egy serpenyoben feltettem foni, nagyon lassu tuzon, keves soval es boseges frissen orolt borssal. Egy masfel ora mulva kb elkeszult a finom lekvar. Ha esetleg fozes kozben elfone a levet, adjunk batran hozza bort, de mindig csak keves mennyiseget. 



A vegeredmeny igazan erdekes. Sokaig elall a hutoben, es husokhoz is batran kinalhato!


Gyonyoru arany szine van, es az ize....erdemes kiprobalni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése