szerda, szeptember 25, 2013

Sütőtökös risotto

Eljott vegre a tokszezon, amikor a piacon mar minden arusnal kaphato eme fantasztikus zoldseg.
A parom kedveert tegnap vettem egy nagyobb darabot, hogy neki is elkeszithessem a hires es nagyon izletes tokos lasagnet, amihez eleg volt a megvasarolt tok fele is, igy a masik felebol ma elkeszult egy igen finom risotto!
Megpedig a kovetkezok szerint:

Hozzavalok
1 fej shalot hagyma
fel kilo tok
300 g rizs (risottonak valo arborio)
so, bors
olivaolaj
1-1,5 liter husleves
ket dionyi vaj
reszelt parmezan
 A hagymat megtisztitottam, es felapritottam, majd keves olajban, so segitsegevel megfonnyasztottam. Ezalatt az ido alatt a tokot meghamoztam, kivajtam a magjait, es felkockaztam. 
Mikor a hagyma uvegesse valt, hozzaadtam a tokot is, es kb 8 percig fonnyasztottam kozepes langon a hagymas olajban. Ezalatt felfoztem a vizet, es a meg magyarorszagrol hozott fuszerkeverekkel elkeszitettem a huslevest.
:)
Miutan a 8 perc letelt, a tokos hagymahoz adtam a rizst, azt is megbarnitottam az olajban, es a szokasos modon szedokanalankent adagolva a huslevest hozza addig foztem a risottot, mig a rizs olyan puhara nem fott, amikor meg nem kremes, de nem is ropogos.
Ekkor hozzaadtam a ket dionyi vajat, es rengeteg parmezant, soztam, borsoztam, majd lefedtem, es kb 5 percig igy hagytam, hogy az izek osszeerjenek!
Frissen reszelt parmezannal talaltam. Nagyon finom, sos es kisse edes is, a sajtot es a hagymat is erezni benne!



Regebben feltem a risottoktol, mert hosszunak es bonyolultnak tunt az elkeszitesuk, de aztan rajottem, hogy nem kell felni toluk! Sokfelekeppen elkeszithetoek, es igazan izletesek!

Egyeb risotto receptek:
- tokviragos 
- rokagombas porehagymas
- safranyos
- radicchios
- feketeribizlis

 Sok sikert es jo etvagyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése