szombat, szeptember 14, 2013

Tojashabos magvas csokis torta

A receptet itt talaltam, tetszett, ezert nekialltam megalkotni, de a liszthez tettem kis hajdinalisztet is, hogy elfogyjon vegre. Es a toltelek is kisse mas volt, megpedig energiamixet vettem, ami mindenfele magvakbol es mazsolabol all, ezeket apritottam fel, es szortam meg veluk a tesztam, miutan megkentem a tojashabbal es a csokiporral. Teritettem meg ra felapritott etcsokidarabokat is, es mivel a kis sutobe valo kor-tepsimbe nem fert bele a harom resz, csak ketto, a harmadikbol egy csik lett csak, magaban. Abba mak is kerult. Elvegre oszi nagytakaritas van! ;)


Nos, a recept:
500 g liszt
2 ek kristalycukor
csipet so
250 ml tej
25 g eleszto
70 g vaj
2 tojas sargaja

a keneshez:
2 tojas feherje
6 ek cukor
kakaopor
egy csomag diakcsemege mix (kesudio, mogyoro, fenyomag, mazsola)

A tesztahoz kimertem a lisztet, a keverotalba tettem, melyedest alakitottam ki benne, abba szortam a sot, es a cukrot, ebben a sorrendben, majd ramorzsoltam az elesztot, amit aztan leontottem a langyos tejjel, amit aztan hagytam felfutni, s mikor ez megtortent, hozzaadtam a tojasok sargait, meg a vajat es a gepezet gyurofejevel osszedolgoztam oket, amit aztan hagytam kelni masfel oran at. Gyonyoruen megkelt. Ekkor felvertem a tojasok feherjet, a cukrokkal, amiket folyamatosan adtam hozza. Felaproztam a csokit es a bogyokat, majd a tesztat harom reszre vagtam, mindegyiket teglalap formara nyujtottam, megkentem a tojasfeherjevel, megszortam kakaoporral, a gyumolcsdarabokkal, es csokival, es feltekertem. A kerek tepsibe ketto ilyen fert, amit en csak akkor vagtam felbe, mikor mar a helyen pihent. Kiforgattam, amennyire tudtam, es mehetett a forro sutobe. 
Finom illatos. De aszem legkozelebb mas toltelek kerul a tortaba! Mar otlet is van hozza.





Nagyon finom, nem tul edes, nem nehez, es nem emelyito a vegeredmeny! A csikocska el is fogyott tustent, a tortabol sincs mar sok. Nem lehet ebben a hazban eleget sutni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése