csütörtök, szeptember 05, 2013

Risotto rokagombaval es porehagymaval

Megmaradt tegnaprol a tokos lasagne hozzavaloi kozul egy fel adag rokagomba, amit nem zartam dobozba, hanem meghagytam a kinyitott csomagolasaban, es az egesz lakast finomsagos rokagomba illat toltotte be ma reggelre, mikorra hazaerkeztem a tengertol. Fozesre ingerelt! Igy lett a mai ebed reszese ismet. Megpedig rizzsel. A risottokat szeretem, mert viszonylag egyszeru es gyors is az elkeszitesuk. Sokat nem kell hozza keszulni, hacsak nem a "toltelekeket" osszevagni es csinalni egy kis "huslevest", amit en egyszeruen csak forro viz es etelizesito keverekevel oldok meg.
Na de lassuk, hogy is tortenik a folyamat maga:

Hozzavalok:
Rokagomba
1 nagy porehagyma
risottonak valo rizs (carnaroli)
husleves
so, bors, olaj, es vaj
reszelt parmezan
keves vorosbor

Az elso lepes a viz felforralasa, ami majd szolgal a gombak beaztatasahoz es a leveshez is.
A gombakat egy talba tettem, mert szaritott rokagombarol van szo, es azni hagytam oket a meleg vizben, kozben megtisztitottam es felszeleteltem a porehagymat, es keves olajban odatettem piritani oket, ket csipet so tarsasagaban. 
Ezutan a gombakat egy szuro segitsegevel kiszedtem a vizbol, a vizet pedig utanaontottem meg forrovizzel es etelizesitovel izesitettem, igy garantaltam azt, hogy igazan rokagombas izu legyen a vegeredmeny. 
A gombakat felapritottam, es a hagymahoz adtam, majd hozzaadtam ket marek rizst is. Kicsit piritottam egyutt oket, es mikor mar kezdtek odatapadni a labas aljahoz, felontottem egy fel pohar vorosborral. Miutan az elfustolgott, elkezdtem a risotto kesziteset, ahogy mar mas receptekbol is ismerjuk. Azaz szedokanallal mindig hozzaadok a rizshez a huslevesbol, amit aztan folyamatosan kevergetek, es ha elfott a levest, ujabb kanallal adok hozza, mindezt addig, mig a rizs puhara nem fo. Miutan megfott, hozzaadok ket dionyi vajat, a reszelt parmezanbol jo sokat, es lefedve allni hagyom kicsit. Igy jol osszeernek az izek.
Talalaskor meg megszortam reszelt parmezannal!



Igazan erdemes kiprobalni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése