hétfő, szeptember 16, 2013

Kamut grissinik (kenyérrudak) mákkal és szezámmaggal

Grissini mindig van nálunk itthon, mert szeretjük salátákhoz, az olasz zöldségleveshez, sajtokhoz, sonkához fogyasztani. Illetve ha hirtelen ránk tör az éhség, csak úgy magában is elropogtatjuk. Nem mások ezek, mint kenyérrudak, ropogósra sütve, magvakkal, vagy fűszernövényekkel megszórva, vagy esetleg teljeskiőrlésű, vagy ötmagvas lisztből gyúrva.
Ma itthon készítettem el őket, az ebédünkhöz, ami spanyol csirke volt, de magyarosan! :)
Az elkészítéshez Kamut lisztet alkalmaztam, mert sokkal könnyebben emészthetőbb, mint a bózaliszt. Kicsit drágább is, de én nagyon szeretem, mert könnyebb vele dolgozni is. A liszt minősége más, nagyobb szemű, mint a fehér társa.


Hozzávalók:
250 g kamut liszt
15 g friss élesztő
2 ek cukor
2 nagy csipet só
50 g víz
90 g tej
2 ek olivaolaj vagy házi sertészsír
mák és szezámmag
tej a kenéshez

Elkészítése:

A lisztet a keverőm táljába mértem, hozzáadtam a sót, és kézzel elkevertem. Mélyedést képeztem a közepébe, ebbe szórtam a cukrot, és erre morzsoltam az élesztőt. Közben meglangyosítottam a tejet, és az élesztőre öntöttem. Hagytam felfutni. Ezután hozzáadtam a vizet és az olajat is, és géppel alacsony fokozaton összegyúrtam. 
Másfél órát hagyjuk állni, majd anélkül, hogy megdolgoztam volna, kis darabokat csíptem ki belőle, amit kilisztezett felületen kis kígyókká gyúrtam. Megkentem őket tejjel majd bőségesen megszórtam szezámmaggal és mákkal. 
A sütésére kicsit oda kell figyelni, ugyanis 20 percig sütjük őket 200 fokon, majd levesszük a hőmérsékletet 160 fokra és még 15 percig sütjük. Egyszerűen ropogósak, finomak, könnyűek! 

Sütés előtt ilyenek:


A vegeredmeny pedig:



Gyönyörűek és finomak! Plusz az elégedettség, hogy itthon készültek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése