péntek, augusztus 30, 2013

Szepsegem

Szabad ilyet vajon mondanom? Hogy szepseges vagyok?? En az a fajta ember vagyok, aki igyekszik nem mutatni magat, internetes oldalakon nincs rolam sok kep, amin latszodom is, az is olyan, amin latszodom, de megsem.
Viszont a szepseges megnevezest nem magamra ertettem, azaz az arcomra vagy a testem formajara, hanem a boromre. Lassan egy eve, hogy nem hasznalok semmit, mikor zuhanyzom, csakis meleg vizet, majd a zuhany vegen hideget. Eleinte nehez volt, bevallom, mert a borom igenyelte a megszokott banasmodot. De erosebb voltam en, mint O!
S nem adtam meg neki, ami utan kialtott. A sok paraffin tartalmu testapolot, es tusfurdot, ami csak art az egeszsegunknek...isten ments!!!
Es miutan megszokta, hogy nem kapja meg, amit szeretne, attert az en altalam diktalt eletmodra. Magat hidratalja. Csakis egy magic scrub nevu kesztyuvel dorzsolom at magam. Meglepo modon csak minden harmadik nap jon le rolam egy reteg elhalt hamreteg, a tobbi napon nem tortenik semmi, csak kivorosodom.
A borom most mar olyan, mint a kacsak tolla. Szinte lepereg rolam a viz. Konnyen torulkozom, epp csak magamhoz kell erintenem a frottirt, es keszen is vagyok. Es ragyog a borom!!!
Most mar a sos-kaves-mezes-olajos scrubot sem alkalmazom, gondolom azt majd telen ujra eloveszem, de csakis akkor, ha ugy latom, kell az.

A dezodorok teren eleinte attertem a biologiai dezodorokra. Tetszettek. Izzadni engednek, de nem engedik, hogy a bakteriumok altal kellemetlen szagu legyek. Am ott is talaltam olyat, ami nem elegitette ki a felejuk tamasztott kovetelmenyeimet. Tulsagosan sokat izzadtam. Azzal magyaraztam magamnak a dolgot, hogy urul belolem a sok kemiai anyag. Elvegre az izzadas az nem mas, mint kivalasztas. S mit valasztunk ki? Ami nem szukseges a szervezetnek. Illetve legkondi is! Am az izzadas is tulzasokba esett. 
S megtalaltam vegre ott is azt, amit szerettem volna. A timso tombot. Egy tomb 5 euro, egy evig kitart, allitolag. Csak be kell nedvesiteni, bekenni vele az erintett testreszt, barmi legyen is az, es kesz. Ez ugy erzem, kicsit szabalyozza is az izzadast, nem folyok el tole, es meg sebekre, herpeszre is jo. De herpeszre en a jol bevalt fulzsirt alkalmaztam, mig az elso probam utan nem jelent meg tobbe ilyen az ajkaimon. 
A hajam....Agim, ha olvasol, ne haragudj meg, nem hasznalom a samponszappanod, mert ott meg nem voltam eleg elhatarozott. Tudom, hogy hasznalnom kellene a szappant, megvarni, amig a hajam is kitisztul a vegyi anyagoktol, mindekozben ecettel obliteni, szoritani a fogaim, s varni az eredmenyt. Ez majd egy oszi project lesz. Addig bio sampont es balzsamot hasznalok. Ami a legjobban tetszik, s minden szempontbol bejon nekem is, paromnak is, az egy bergamottos sampon. A bergamott a kedvenc illatom. Most kaptam egy kedves baratnomtol egy hazilag keszitett bergamottos dezodort, vagy parfumot, ennek is, annak is hasznalhato. Egyszeruen amorito illata van. Engem felszabadit, minden feszultsegem elmulik tole, egy csapasra! S ha mindezt a hajamon viszonterzem, akkor mar rossz napom nem lehet!
Miota ismerem ezt az illatot, azota ezt keresem, es hasznalom. Meg masszazsok soran is, a hordozoolajba csepegtetve nehany cseppet!

Mire nem talaltam meg megoldast?
Nagyjabol minden rendben van. Es elegedett vagyok!
Ja, igen!
A napozas kerdese:
Nem hasznalok napolajakat sem. Semmit. 9kor megyek napra, 10ig vagyok ott, majd este 5kor ujra ki, 7 korul be. Ezalatt az ido alatt nem eget a nap. S nem eget valoban. Gyonyoru napbarnitott szinem van, es tartos is, hisz este radirozas van. Maradando es sosem latott barnasag oleli borom, leeges nelkul!
Nem mondom, hogy az egyenlito kornyeken is batran setalnek a nap alatt vedekezes nelkul, de ha hinni lehet a neten fellelheto anyagoknak, a napolajak is paraffin tartalmuak, ezt olvashatjuk is a alkotoelemek kozott, es odavonzzak es belesutik a borunkbe a karos anyagokat. Egy nemregi olvasmany utan megfogalmazodott bennem, hogy ausztralia oslakoi nem hasznalnak napolajat, s megsem egnek le, vagy ha le is egnek, van ra szeruk, pl az orbancfu olaja, akkor nekem sem kell hasznalnom semmit, csak okosan napoznom. 
Az orbancfu olajat en is elkeszitettem. 1 resz sarga virag 2 resz olivaolaj, ezt napon ket hetig erlelni, ami igy gyonyoru voros szint kap, es ezt felegett borre hasznalni. Nekem nem volt ra szuksegem, de unokatesom hatat egy este bekentuk, es masnapra jo lett neki!
Mukodik! A termeszet olyan egyszeru! Hasznalnunk kell!

Kivanom mindenkinek, hogy probaljon meg leszokni a karos anyagoktol hemzsego illatszerekrol. Tusfurdok, testapolok, samponok, betetek, tisztasagi betetek...mindez felesleges penzkidobas, s raadasul art is a testnek. A nehez napokra is van egy MOONCUP nevu vagy fleurcup nevu szerzemeny.
Csodalatos, sosem mondok tobbet le rola. Hacsak a termeszet ugy nem dont, remelem jo sokara, hogy ezt is elhagyhatom!
Ime a honlap, ahol reszletes leiras is van a megoldasrol!
Jo szorakozast mindenkinek!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése