szerda, július 03, 2013

Bazsalikomos olaj és pesto genovese alias bazsalikomos tésztaszósz

Abból a rengeteg bazsalikomból, amit kedden vásároltam a kedvenc piacos zöldségesemtől, annyi mindent lehetett készíteni, csupa öröm ez nekem!
Volt tegnap a paradicsomos bazsalikomos szendvics, egy napot illatozott a csokor a lakásban, s elűzte a szúnyogokat, valamint megnyugtatta a lelkem! Ma pedig eljött a további felhasználás napja!
Mivel vendéget vártam ebédre, akinek rakott krumplit készítettem, s féltem, az nem ízlik majd neki, elkészítettem hát ezt a friss pesto genovesét, azaz genovai bazsalikomszószt, hogy tésztával eseglet azt tálaljam, de hála istennek nagyon happy volt a magyar ételtől is s lemondott az első fogásról, ami ugye Olaszországban leves helyett tésztaételt jelent leginkább!
A szósz megmaradt egy másik napra, hűtőben kiválóan eltartható pár napig.

Annyi bazsalikomot adtak 0.80 centért, hogy el kellett tegyek belőle ínségesebb téli napokra is. Hogyan? Így:


A levelek között óriásiak is voltak. Megmostam, megszárítgattam őket, é szépen egy üvegcsébe halmoztam őket, okosan, nem csak úgy begyűrve az üvegbe, ahogy éppen adódott, hanem jobb oldalra a nagyobbakat, a kisebbek pedig kitöltötték a szabad helyeket!
Mérnöki ügyességgel helyeztem őket rendbe! Majd felöntöttem extraszűz olivaolajjal, s készen is voltam vele. Íme:


Hűtőben érdemes tárolni, vagy kamrában, ahol elég hűvös van. 

Az olaj, ha a levelek el is fogytak, kivalóan alkalmas bármilyen étel ízesítésére, mert átveszi a bazsalikom ízét. A leveleket viszont úgy használom, mint a friss leveleket. Akár salátába is!
De a kedvencem a paradicsomos szósz bazsalikommal!

A másik project a pesto:



Mixerbe tettem a megmaradt leveleket, amiket szintúgy megmostam, megszárítottam, majd ráöntöttem egy kis marék fenyőmagot, egy cikk fokhagymát, reszelt parmezánt, és extra szűz olivaolajat.

Magas fokozaton egészen pépesre őröltem a mixet. 






Ezt én sajnos magában nem nagyon szeretem, valószínű azért, mert 10 évvel ezelőtt ez volt a kedvencem, s állandóan ezt ettem. Azt hiszem, meguntam és allegriás lettem rája. Viszont a római családomtól eltanultam egy receptet, ami a pestót friss paradicsommal bolondította meg, s ez igazán bevált nálam. Egyelőre azonban lássuk, mi született a leveles mixből, a paradicsomos verziót majd egy másik bejegyzésben közlöm!




Gyönyörűnek gyönyörű, az íze is fenséges! Ha valaki így is szereti, akkor sós vízben kifőzi a tésztat, majd a főzesi idő végén leszűri, DE a főzővízből felvesz egy pohárral, a tésztát visszateszi a lábasba, raönti a szószt, annyi vizet ad hozzű, amivel krémesre tudja keverni a pastáját, és friss parmezánnal szervírozza! Mennyei étek ez is! Érdemes kipróbálni!!!





Jó étvágyat hozzá!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése