szerda, június 26, 2013

Feketeribizlis risotto

A feketeribizlirol mostanaban annyi bejegyzes szol a vilaghalon, annyi jot irnak rola, hogy kedvet kaptam hozza, es a piacon vettem egy kisebb kiszerelest, eleg borsos aron. Ilyenkor sajgo szivvel gondolok arra, hogy otthon harom hatalmas bokron terem a friss es bio ribizli, a gond csupan annyi, en nem arrafele lakom. 
Miutan az ido is rosszra fordult, es ket hetes hideg elelmen (gyumolcson es sonkan) valo eles utan ma a konyhaban is lehetett alkotni, ugy gondoltam, hogy a feketeribizlibol valami fott etelt keszitek. (Eltettem azert az edesseghez is belole)
Raakadtam erre a risotto receptre egy bolt reklamujsagjaban, es megragadta a fantaziam.
Sosat edesbol...erdekes lehet.
Szoval neki is alltam megvalositani, es nem csalodtam!
:)
Az elkeszites a szokasos modon tortenik, a hozzavalokban van a kulonleges!

Nezzuk, mibol is keszul, es hogyan:

Hozzavalok 2 fore:

160 g risottonak valo rizs
100 g feketeribizli
1 hagyma
so, bors
vaj, olaj
husleves
keves palinka vagy feherbor
reszelt parmezan 

A hagymat megtisztitjuk es aprora vagjuk. Egy vastag talpu labasban az olajat es a vajat felmelegitjuk, ebben megpiritjuk a hagymat, s mikor kezd uvegesse valni, hozzaadjuk a rizst es egyutt piritjuk tovabb. Mikor kezd elszinezodni a rizs, felontjuk a palinkaval, amit elfozunk rola, es hozzaadunk ket szedokanal huslevest. Hozzaadjuk a
feketeribiszket, amibol par szemet felreteszunk a talalashoz. Folyamaros kevergetes mellett, a husleves aprankenti hozzaadasaval puhara fozzuk a rizst. En igyekeztem szetnyomkodni a ribiszket, amitol gyonyoru lila lett a risotto szine, de ugy gondolom, hogy a fozes soran magatol szetfonek a szemek. Miutan a rizs eleg puha lett,
elzartam a gazt, a risottot izles szerint soztam, borsoztam, majd hozzaadtam keves olajat es a reszelt parmezant es allni hagytam kicsit. Kozben megteritettem, es miutan keszen voltam azzal is, talaltam magamnak az ebedem.

Nagyon izgalmas izvilagu igy a risotto, es a szine kulonosen tetszik. Nehany szem friss gyumolccsel talaltam, tetejere pedig szortam keves frissen reszelt parmezant!





Erdemes kiprobalni, ha valaki nem mindig csak edeset akar gyumolcsbol kesziteni!
Nagyon eredeti felhasznalas ez!
Jo etvagyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése