hétfő, május 27, 2013

Olasz turotorta avagy Torta di robiola

Ez a csudafinom turotorta az angol verzio olaszositott formaja. Keszulhet robiolabol, vagy philadelphiabol, kinek melyik a kedvence, illetve melyik kaphato otthon. En epret valasztottam melle kiegeszitesnek, elvegre annak van itt az ideje. Meg a mi kertunkben talalhato egy szem palanta is hozott az iden 10 egeszseges, finom, izletes eperszemet. Am a mostanihoz vasarolt darabokat hasznaltam.

Az elkeszitese roppant egyszeru. Kell hozza egy robotgep, ami aztan nalam nem csinalta azt, mit vartam tole, s okoskodnom kellett, meg egy habvero, ket tallal. A forma maga, es a bajos kis sutonk!

Tovabbi hozzavalok:
a tesztahoz:
200 g keksz
100 g vaj
 
a kremhez:
220 g robiola vagy philadelphia
3 tojas
200 g cukor
500 ml tejszin
3 evokanal liszt
1 csomag vaniliacukor
1 fel citrom leve vagy 1 egesz citrom reszelt heja (en utobbit valasztottam)

Elkeszites:

A kekszet es a vajat osszeturmixoljuk, mig a keksz es a vaj homogen egyuttest nem alkot, es egy tortaforma aljat szepen kibeleljuk vele, majd a hutobe tesszuk dermedni!



A kremhez a tojasokat kettevalasztjuk, a feherjet pici soval kemenyedesig verjuk.



A sargakat a tobbi hozzavaloval habos kremme keverjuk, hozzaadjuk a tojasok feherjet, majd a tortankra ontjuk.





Elomelegitett sutoben 180 fokon kb 1 oran at sutjuk.



A vegeredmeny 1 nagyon finomsagos torta.

Amik nalam hibaztak:
1: a turmixom nem akarta elkeverni a vajat a keksszel, igy fogtam, a tepsibe ontottem, es egy kis kavescsesze aljaval kezzel tortem el, es massziroztam ossze a ket osszetevot.
2: a tepsim sima uvegtepsi, az egyetlen, tul alacsonynak bizonyult, az elso percekben elkezdett kifolyni belole a krem, s a futocsore csorogva fustfelhove kerekedett, igy folyamatosan jarnom kellett raja, nehogy fustolt turotortam legyen. Szoval javaslom a normalis, nyithato peremu format hasznalni, vagy nem tolteni a peremnel magasabbra a kremet a formaba! (Ej, pedig milyen szepsegesre sikeredett, nem???)

Legkozelebb ugyesebb leszek. A vegeredmeny a nehezsegek ellenere is igen kielegito!
Az epret cukorral es keves vorosborral kevertem ossze, a szelet melle talaltam, s igy fogyasztottuk!
A problemak ellenere is igencsak meg vagyok elegedve a tortammal!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése