vasárnap, április 07, 2013

Tojasos burgonya koretnek vagy egytaletelnek

Ez is a Puglia-i baratnom receptje, jobban mondva, tole lestem el, s ma egesz delelott ezen gondolkodtam. Azon, hogy nincs itthon a krumplin kivul semmi, csak egy kis csirkemell, de ket fore nem eleg, ha grillezzuk, meg hal, de a fagyon, viszont nincs hozza salata, vagy kenyer. Igy lett ez a vasarnapi asztalon, koretkent a sult hal melle.

Nagyon konnyen megvalosithato etel. Az omletthez hasonlitanam.

Hozzavalok:
15 db kozepes burgonya
3 tojas
zsiradek
so, bors

Meghamoztam a krumplikat, amik mellesleg meg anyukamektol szarmaznak. A legutobbi (ket nappal ezelotti) ghee vaj keszitese soran megmaradt "vajhab"- bol ket kanallal megforrositottam egy nagy serpenyoben, a vekony szeletekre vagott krumplit ebben a vajhabban piritottam, fedo alatt, mig meg nem puhult, ugyelve arra, hogy kevergessem is, es igyekezzen minden szelet barnulni. 


Miutan ugy dontottunk, keszen vannak, s ez nem tartott tovabb 15-20 percnel, soztuk, borsoztuk, majd rautottuk a tojasokat.


Osszekevertuk, s hagytuk pirulni, majd a serpenyo fedojenek a segitsegevel az egeszet megforditottuk, igyekezven nem osszetorni a "tortat"
Meg par perc, s keszen is van.


Melle a fagyasztott halakat fogyasztottuk, megpedig ugy, hogy meg jegesen tepsibe tettuk oket, soztuk, borsoztuk, meglocsoltuk olajjal, s kb 5-10 perc alatt keszre sutottuk oket.


Isteni es nagyon gyors etkunk lett.


Maga a koret egytaletelnek is nagyon finom, ujabban sokszor ezt keszitem magamnak! Lassan ujra eljon az ido, hogy alkotasba kezdek. De mikor felfedezek egy uj valamit, ami izlik, kepes vagyok napokig, hetekig arra visszaterni!


Beleszerettem, mert a krumpli ropogos, mintha olajban sult volna, megsincs olyan zsiros, s kiegeszitve a tojassal nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése