vasárnap, április 28, 2013

Szezammagos-makos csirkefalatok radicchios-valerianas rizzsel

Anyukam rengeteg idot tolt a konyhaban, mikor vendegek vannak nalunk, mikor ilyen egyszeru es gyors modon roppant finomat lehet osszedobni. 

Hozzavalok:
basmati rizs
valeriana es radicchio, de ez barmi lehet, izles dolga

a csirkehez:
3 csirkemell (2 fore)
szezammag
bors, so
szojaszosz
2 kanal vaj
1 gerezd fokhagyma

A koret nem mas, mint sos vizben kifott basmati rizs. En ezt szeretem, mert jo illata van, es sokkal konnyebben emesztheto, mint a sima rizs. Ezt osszekevertem meg melegen a valerianaval es radicchio darabokkal, de magaban is jo. Vagy osszekeverhetjuk forro serpenyoben eppencsak megbarnitott szezammaggal, igy duplan magos az etkunk. A csirkefalatokhoz pedig harom csirkemellet csikokra vagtam. Egy talban elkevertem jo sok szezammagot, borsot es sot, adtam hozza kis makot is. A csirkedarabkakat ebben a keverekben megforgattam. Egy keramiaserpenyoben megforrositottam ket evokanal ghee vajat, de olaj is jo, beledobtam egy gerezd fokhagymat, hejastul. Majd hozzaadtam a csirkedarabokat, es alaposan megpiritottam oket, minden oldalrol. Ezutan felontottem szojaszosszal, amit elfoztem rola, ettol gyonyoru aranybarna szinuk lett. Es keszen is voltunk. A rizs fozesi idejen kivul mindossze 5 percre van szukseg az egesz elkeszitesehez!

Es az eredmeny nagyon kielegito! Szeretem, mert ropogos, es izletes. Vigyazat, a szezammag a forrosagban elkezd pattogni! Nehogy megegessetek magatokat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése