szerda, április 10, 2013

Baconos, hagymas, cukkinis, sajtos torta

Neve hosszabb, mint maga az elkeszitese mar csak azert is, mert kesz leveles tesztabol keszult. Most, hogy ideert a tavasz, elkezdtem takaritani a garazsban is, s megtalaltam meg az anyukamektol hozott hagymakat, amiket mar majdnem szuretelni kellett. Tudtam, hogy van meg, de hogy kepesek szatyorban is kihajtani, kigyokerezni, s novekedesnek indulni...azt nem! Es meggyozodesemmel ellentetben, nem volt mar olyan sok. Annak a felet ki is kellett dobni, mert nagyon elfonnyadt, vagy a kikelo zold hajtasok kivettek a hagymafej energiajat. Igy itt allt elottem 3 fej hagyma, ami hasznalhato volt, lekvarnak mar nem eleg, es egyszeru, de gyors etelnek porkoltet sem lehet belole csinalni, idoigenyessege miatt. Igy alakult ma megint egy sos torta (QUICHE)


Hozzavalok:
Baconszalonna
2 feherhusu cukkini (csak mert ritkabban talalni koztuk keserut)
lagy sajt (pl trappista is jo)
3 tojas
keves tej
so, bors, orolt szerecsendio
leveles teszta
keves olaj

Elkeszitese roppant egyszeru. A hagymat megpucoltam, szeletekre vagtam, es a kockara apritott baconszalonnaval egyutt keves olajban, nem tapados serpenyoben megpiritottam. 


A levelestesztat ekozben a tepsibe helyeztem, a sutopapirjaval egyutt, majd miutan elkeszultem a baconos hagymaval, a tortaba ontottem. 



A serpenyoben maradt zsiradekban megpiritottam kisse a kockakra vagott cukkinit, majd ezt is a tortaba ontottem. 


A sajtot szinten felkockaztam, a toltelekre halmoztam, majd elkeszitettem a tojasos-tejes ontetet. 3 tojast felvertem keves tejjel, soztam, borsoztam es izesitettem keves szerecsendioval, majd a tortara ontottem azt is. A teszta peremet a kreaciomra hajtogattam, 


es elomelegitett sutoben kb 25 perc alatt keszre sutottem. 




A sajt gyonyoruen megolvadt, s kiegeszitette a hezagokat a toltelek kozott, a tojasos masszaval egyutt, emelle vekony filmreteget formalt a tortan.
Mint mondtam, nekem kis sutom van, nincs 200 fokos, mikor a maximumon megy. Igy azt mondanam, 180 fokos sutoben sutjuk, az idot pedig mindenki maga merje. 
A vegeredmeny egy aranyos torta, ami hidegen is, melegen is finom es laktato!




Jo etvagyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése