péntek, március 01, 2013

Tiramisu torta

Mint igertem....elkeszult. Elso ilyen az eletemben, de mar latom szomoru sorsom...ez olyan jol sikerult, hogy aranyermes lett nalam s bizony sokszor lesz hazunk visszatero vendege! :)
Mindig meg voltam gyozodve rola, hogy az altalam keszitett Tiramisunal nincs jobb, a krem lekoroz barkit, es barmit, s nem hallgattam paromra, mikor mondta, hogy o bizony egyutt veri fel a tojasok feherjet a sargaval, ad a kremhez tejszint is, s ugyanilyen finom. Makacs vagyok, s sosem akartam igazat adni neki. Azt viszont elismertem, hogy az altalam keszitett krem jo lehet a babapiskotahoz, am egy nehezebb, kaveval atitatott piskotahoz tul lagy. Szoval elkertem tole azt a bizonyos receptet. 
Eloszor is elkeszitettem egy rosszul sikerult piskotat, leven elso az eletemben, s ha anyukam most meglatja, milyen oruletes hibat ejtettem, nevetni fog, mert o bizony nagy tortasuto hireben all a kornyekunkon! De nezzuk a dolgok jo oldalat: igy van lehetosegem letesztelni, milyen lesz majd a torta, mikor megkezdjuk. Elmondom az elejetol. 
A piskota receptjet parom adta, a kovetkezok szerint: 30 tojas, 750 g liszt, ugyanennyi cukor, sutopor. Ebbol gondolom egy szallodanak valo tortapartira elegendo mennyiseg sul ki, tehat leosztottam kicsit, 3 tojasig, s ennyibol alltam neki alkotni. Annyira lazban egtem, hogy mikor vegre eljott a pillanat, hogy kimertem a 75 g lisztet es 75 g cukrot, azonnal a tojasok utan ontottem a gepbe, be is kapcsoltam gyorsan, s csak neztem, hogy nem alakul a laza alap. Sedaj, en pozitiv vagyok, kisutottem, hatha, de hiaba, be kellett latnom, hogy ez bizony nem az a bizonyos levegos piskota. Elkezdtem elolrol, elobb tojas es cukor, s mikor mar jo habossa valt az egesz, belement a sutoporral elkevert liszt, de mar lassu sebessegen, s ujabb sutes. Ez szep lett, ha magas nem is.
A piskotat lapjaban kettevagtam. 

Majd elkeszitettem a kremet is.
Hozzavalok:
2 tojas
2 evokanal cukor
500 g mascarpone
100 g habtejszin

A tojasokat a habvero taljaba tortem, hozzaadtam a cukrot, s habosodasig vertem, majd hozzaontottem a tejszint, azzal tovabb vertem a habot, majd kisebb fokozatra vettem a habverot, s hozzaadagoltam a mascarponet. A krem gyonyoru lett. Lehet ezt a jelzot elelmiszerre is hasznalni?!?!? Mert ha igen, ez az lett!!!
A kanalbol fejjel lefele forditva sem esik ki:


 Ezutan kovetkezett az igazan izgalmas resz, osszeallitani a tortat. Bo eszpresszot keszitettem, atitattam a piskota alapot. Erre raktam boven kremet:



majd kakaoport, s rafektettem a piskota tetejet:



 Ezutan ujra krem a tetejere, amit szepen elegyengettem, majd korbekentem a torta oldalat is, itt viszont mar nem voltam tul geometrikus, s merev. Boven megszortam kakoporral, mert az ad neki egy jo nagy loketet. Illetve indikatorkent is mukodik. Mikor atvaltozik a szine, vizes lesz, kesz a torta. Nezzetek, milyen gyonyoruseg:





Ezek a kis "hegyi utak" tetszenek a legjobban. 
Miutan a torta a hutobe kerult, elkeszitettem a probatiramisut is, hogy lemeozzam a kremet, a hibas piskotabol, ami eleg gumiszeru, s hiaba aztattam boven kaveval, nem puhul az, de engem ez kulonosen nem zavar, hacsak nem fog holnap, s azt vacsorazom eppen. Biztositok mindenkit, hogy ez maga a gyonyor!!! El is dontottem, hogy az eskuvon lesz ilyen torta!!!! 

A vacsoram tehat igy nez ki:



Itt habos-babosra hagytam a tetejet, nem simitgattam! Es azt gondolom, hogy a torta is jatekos lesz majd, azaz nem szabalyos. Abbol ugyis lesz sok masik!

Jo etvagyat!!!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése