vasárnap, március 10, 2013

Sokmagvas kenyer

Le kell olvasztanom a hutot, igy azon voltunk, hogy kiuritsuk, ami azt jelenti, hogy hurkat ettunk par napig, amit anyukamektol kaptunk meg. Illetve a sok ragut is el kellett pusztitani. Volt lasagne, pasta, ma megint polenta, raguval. S kozben itt nem voltam jelen. De sutottem kenyeret, ami isteni lett, es meg negy nap utan is puha. 
Sokmagvas, barna kenyer lett belole. Majdnem minden etkezes resze volt a napokban.
A recept:
500 g barna kenyerliszt, magvakkal
1 csomag szaritott eleszto
2 evokanal olivaolaj
280 ml langyos viz
(so nem kell hozza, en tettem bele, s nagyon sos lett. Igy viszont nem kellett sozni semmilyen etket, eleg ez)

A lisztet talba tesszuk, hozzaadjuk az 1 csomag elesztot es az olajat. Elkezdjuk keverni, mikozben folyamatosan adagoljuk hozza a langyos vizet. Lagy tesztat gyurunk, majd letakarjuk egy konyharuhaval, vagy folpackkal, es 15 percig kelesztjuk langyos helyen. Ezutan lisztezett feluleten a kivant formara gyurjuk, s tepsibe helyezzuk. Ekkor en meg hozzaadtam tokmagvakat. Harom kisebb kenyeret dagasztottam, mert hamarabb megsul, s nem szarad ki, ha nincs megkezdve a kesz kenyer. Igy egy etkezeshez eleg volt egy kis kenyercipo.
Ezutan a tesztat 3 oran keresztul kelesztjuk meleg helyen. 
A sutot elomelegitjuk, 200 fokra, majd a kenyereinket kb 25 - 30 perc alatt keszre sutjuk. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése